انصارالله: پس از تغییر مواضع امارات تصمیم به توقف حملات به این کشور گرفتیم

رهبر جنبش انصارالله اعلام کرد: پس از تغییر چشمگیر در موضع سیاسی و نظامی ابوظبی، انصارالله تصمیم گرفته است حملات به این کشور را متوقف کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، محمد علی البخیتی از رهبران برجسته انصارالله و عضو شورای عالی سیاسی این جنبش گفت: پس از تغییر چشمگیر در موضع سیاسی و نظامی ابوظبی، انصارالله تصمیم گرفته است حملات علیه امارات را متوقف کند.
این اظهارات چند روز پس از برگزاری نشست امنیتی عالی‌رتبه میان تهران و ابوظبی ایراد شد.
تهران و ابوظبی روز سه‌شنبه نشستی را در ایران با حضور فرماندهان نیروهای گارد مرزی ایران و فرمانده نیروهای گارد ساحلی امارات به منظور بررسی امنیت خلیج فارس، امور مرزی و مبارزه با قاچاق برگزار کردند.


انصارالله روز چهارشنبه نسبت به نتایج این نشست ابراز خشنودی کرده و محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توییتی نوشت: پیام امارات از ایران پیامی مثبت است.
همزمان با سفر هیئت اماراتی به تهران و دیدار با مسئولان ایرانی جهت بررسی همکاری امنیتی مرزها و حفاظت از کشتیرانی در آب‌های خلیج فارس، طی چند روز گذشته حرف و حدیث‌ها در محافل یمنی درباره باز کردن کانال‌های ارتباطی و برقراری تفاهمات توسط امارات با انصارالله قوت گرفته است.
حمله انصارالله به پایگاه ارتش سعودی با موشک بالستیک
ازسوی دیگر سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله اعلام کرد، ارتش با موشک بالستیک از نوع بدر F پایگاه نظامی ارتش سعودی در جنوب سقام را هدف گرفت.
یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح وابسته به انصارالله از شلیک موشک بالستیک مذکور به پایگاه السقام در مقابل نجران در جنوب غرب عربستان خبر داد که منجر به کشته و زخمی‌هایی در صفوف نظامیان سعودی و مزدوران‌شان شد.
این سخنگو افزود: حمله با دقت به هدف مورد نظر اصابت کرد و منجر به دستپاچگی گسترده نیروهای سعودی شد.
این سخنگو افزود، این عملیات موشکی در پی عملیات اطلاعاتی دقیق انجام گرفت.
همچنین گروه انصارالله از تسلط خود بر 15 موقعیت در جنوب عربستان و نیز از کشته شدن 14 سرباز سودانی در مرزهای این کشور خبر داد و تصاویری از موشک بالستیکی که با آن شهر بندری الدمام عربستان را هدف گرفته بود، منتشر کرد.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس: نخستین محموله بنزین از پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادر شد با حضور وزیر بهداشت افتتاح بیمارستان 106 تخت خوابی «قدس» پاوه مصرف برق کشور دیروز در وضعیت سبز قرار گرفت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: آیین‌نامه اجرایی حذف یارانه نقدی پردرآمدها به‌زودی ابلاغ می‌شود وعده سازمان حمایت برای تغییر قیمت کالاها در بازار شناسایی 24 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی با رصد تراکنش‌های بانکی پایگاه دبکا مدعی شد بن سلمان به طور جدی درحال بررسی گفت‌وگو با تهران است انصارالله: پس از تغییر مواضع امارات تصمیم به توقف حملات به این کشور گرفتیم "نشریه نیویورکر" خبر داد ظریف به کاخ سفید نرفت، تحریم شد ائتلاف تک نفره! یادی از مجاهد بزرگ عباسی مدنی رهبر جبهه اسلامی برای نجات نگرانی درخصوص تشدید هرچه بیشتر سرکوب شیعیان در نیجریه چرا آمریکا ظریف را تحریم کرد؟ حجت‌الاسلام ادیانی: در سازمان عقیدتی سیاسی با تشریفات برخورد می‌شود رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا عنوان کرد مبارزه با رانت اطلاعاتی موثرترین گام در مبارزه با مفاسد اقتصادی فراخوان مشمولان نخبه و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها در مرداد سرپل مرتبط با شبکه‌های ضد انقلاب دستگیر شد