رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا عنوان کرد مبارزه با رانت اطلاعاتی موثرترین گام در مبارزه با مفاسد اقتصادی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: مبارزه با رانت اطلاعاتی یکی از اولین گام‌های موثر مبارزه با مفاسد و جرایم اقتصادی است.
به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمدرضا مقیمی استفاده از رانت اطلاعاتی را یکی از عوامل موثر در بوجود آمدن مفاسد اقتصادی دانست و اظهار داشت: دستیابی زود هنگام و انحصاری به اطلاعات اقتصادی در زمینه‌های پولی بانکی، بازار سهام، ارز، طرح‌های عمرانی و... منشاء بوجود آمدن رانت اطلاعاتی است و باعث می‌شود تا افراد بدون زحمت و تنها به دلیل برخورداری سریع و به هنگام از اطلاعات، به سودهای هنگفتی دست یابند.
وی با بیان اینکه نتیجه مخرب و اصلی رانت اطلاعاتی که صاحبان سرمایه را به سوی فعالیت‌های اقتصادی غیر مولد کشانده و سرمایه‌های مردم را به خرید و فروش ارز، سکه، اتومبیل، املاک و تلفن همراه سوق می‌دهد، افزود: براین اساس، رعایت عدالت در توزیع اطلاعات در بازار سرمایه و مبارزه با رانت اطلاعاتی یکی از اولین گام‌های موثر درمبارزه با مفسد و جرایم اقتصادی خواهد بود.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گسترش رشوه خواری در جهت اخذ اطلاعات، عدم سرمایه‌گذاری در تولید و گرایش به سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های غیرمولد، نپرداختن مالیات توسط رانت خواران، نهادینه شدن فساد مالی و گسترش قاچاق کالا و ارز، افزایش نرخ تورم و بیکاری و در نتیجه از بین رفتن امنیت اقتصادی را از پیامدهای پدیده رانت اطلاعاتی برشمرد و گفت: مبارزه با این پدیده شوم تا تحقق عدالت در توزیع اطلاعات باید در دستور کار قرار گیرد.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس: نخستین محموله بنزین از پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادر شد با حضور وزیر بهداشت افتتاح بیمارستان 106 تخت خوابی «قدس» پاوه مصرف برق کشور دیروز در وضعیت سبز قرار گرفت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: آیین‌نامه اجرایی حذف یارانه نقدی پردرآمدها به‌زودی ابلاغ می‌شود وعده سازمان حمایت برای تغییر قیمت کالاها در بازار شناسایی 24 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی با رصد تراکنش‌های بانکی پایگاه دبکا مدعی شد بن سلمان به طور جدی درحال بررسی گفت‌وگو با تهران است انصارالله: پس از تغییر مواضع امارات تصمیم به توقف حملات به این کشور گرفتیم "نشریه نیویورکر" خبر داد ظریف به کاخ سفید نرفت، تحریم شد ائتلاف تک نفره! یادی از مجاهد بزرگ عباسی مدنی رهبر جبهه اسلامی برای نجات نگرانی درخصوص تشدید هرچه بیشتر سرکوب شیعیان در نیجریه چرا آمریکا ظریف را تحریم کرد؟ حجت‌الاسلام ادیانی: در سازمان عقیدتی سیاسی با تشریفات برخورد می‌شود رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا عنوان کرد مبارزه با رانت اطلاعاتی موثرترین گام در مبارزه با مفاسد اقتصادی فراخوان مشمولان نخبه و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها در مرداد سرپل مرتبط با شبکه‌های ضد انقلاب دستگیر شد