رند پاول سناتور جمهوری‌خواه: صحبت‌های دیدارم با ظریف محرمانه است

رند پاول سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که این روزها خبری از او مبنی بر دعوتش از ظریف برای حضور در کاخ سفید منتشر شده است، در یک پادکست ویدئویی به سوالاتی پیرامون سیاست‌های دولت آمریکا درقبال ایران پاسخ داد و تاکید کرد که رئیس‏جمهوری کشورش به دنبال تغییر نظام در ایران نیست.
این سناتور جمهوری‌خواه در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌هایش برای برقراری ارتباط با مقامات ایرانی و دیدار با ظریف گفت: من نمی‌توانم چیزی بگویم. این کاملا محرمانه است. اگر بگویم چه حرف‌هایی رد و بدل شده، دیگر محرمانه نخواهد بود. البته ما بارها به‌طور علنی درباره اهداف‏مان از دیپلماسی و اینکه چه حرف‌های باید بزنیم، صحبت کرده‌ایم. ایرانی‌ها همان گونه که در توافق هسته‌ای نشان داده‌اند مایل به محدود کردن غنی‌سازی هسته‌ای خود و صحبت درباره عدم دستیابی همیشگی به سلاح هسته‌ای هستند. من فکر می‌کنم که آنها واقعا در جایگاهی قرار دارند که می‌تواند یک توافق حاصل شود.
در‏حالی‏که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند که دیگر حاضر به مذاکره با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای نیستند و به‌علاوه توان موشکی ایران نیز قابل مذاکره نیست، رند پاول افزود: من فکر می‌کنم که بخش دشوارتر موشک‌های بالستیک است که در توافق هسته‌ای گنجانده نشده بود. موضوعی که به شدت مورد انتقاد رئیس ‏جمهوری و سایرین بود. مسئله اینجاست که باید این را درک کرد، ایران به دنبال موشک‌های بالستیک می‌رود چون دشمنان منطقه‌ای دارد. عربستان و اسرائیل تا دندان مسلح هستند و ایران هر دو را دشمن خود می‌داند. ایران می‌گوید که این تسلیحات را برای بازدارندگی می‌خواهد. از نظر من، طرف آمریکایی باید بفهمد که ایران تنها در شرایطی بر سر میز مذاکره درباره برنامه موشکی‌اش می‌نشیند که عربستان نیز بر سر این میز بیاید. همان‌طور که می‌دانید تسلیحات فراوانی در سراسر خاورمیانه وجود دارد و ما نمی‌خواهیم درباره کاهش آنها صحبت کنیم. این چیزی است که طرف آمریکایی حاضر به گفت‌وگو درباره آن نیست و مطمئن نیستم که عربستان نیز چنین کاری کند.
وی همچنین گفت: عربستان بدون فشار مذاکره نخواهد کرد و ما می‌توانیم از ابزار اعمال فشار خود، یعنی فروش تسلیحات به ریاض برای ملزم کردن عربستان به مذاکره استفاده کنیم. ما قادر به انجام آن هستیم اما این کار مستلزم تغییر در سیاستی است که اکنون آن را دنبال می‌کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
« ابتکار» عوامل و پیامدهای تشدید تنش‌های اقتصادی و نظامی میان آمریکا و چین را بررسی می‌کند ژوبین صفاری مصایب جامعه بی‏گفت‏و‏گو «ابتکار» از صاحبان خوش‌شانس سیم‌کارت‌های نجومی گزارش می‌دهد دامادی با سیم‌کارت آقای وزیر از سوی نیروهای منطقه دوم دریایی سپاه صورت گرفت توقیف یک کشتی دیگر در خلیج فارس «ابتکار» پیامدهای صنعتی‏شدن هنر برای هنر را بررسی می‌کند بازی برد-برد برای هنر و صنعت؟ «ابتکار» از راهبرد جدید اصلاحات برای ورود به انتخابات آتی مجلس گزارش می‌دهد چانه‌زنی با حفظ دال‌های گفتمانی اصلاح‌طلبی «ابتکار» دلایل عدم ورود نقدینگی به بازارهای اقتصادی را بررسی می‌کند ورود اقتصاد به عصر رکود! رند پاول سناتور جمهوری‌خواه: صحبت‌های دیدارم با ظریف محرمانه است قیمت خودرو همچنان در بازار حباب دارد ترمز بریدن دوباره قیمت‌ها! نماینده دادستان در پرونده اخلالگران ارزی: یکی از منافذ فساد ارز دولتی بوده است توسعه و مدیریت کلان کاربردی