ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: دانش‌بنیان‌ها قابلیت فوق‌العاده‌ای در ساخت قطعات هواپیما دارند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تعمیر، نگهداری و ساخت قطعات هواپیما قابلیت‌های خوبی ایجاد شده است.
سورنا ستاری روز یکشنبه در حاشیه رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما در جمع خبرنگاران با اشاره به تجربیات کسب شده در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیماهای مسافربری و نظامی در کشور ابراز امیدواری کرد که این رویداد زمینه را برای تعامل بیشتر میان شرکت‌ها فراهم کند.
وی با تاکید بر ضرورت اخذ استانداردها در حوزه هواپیماهای مسافربری، اظهار داشت: استانداردها خط قرمز هر سیستمی است و در شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تعمیر، نگهداری و ساخت قطعات هواپیما قابلیت‌های خوبی ایجاد شده است.
ستاری با بیان اینکه صنعت هواپیمایی کشور در لبه تیغ تحریم قرار دارد، گفت: این صنعت در 40 سال گذشته به طور کامل تحریم بوده به طوری که حتی در زمان‌هایی که تحریم‌ها برداشته شد، این صنعت در بخش‌هایی همچنان با تحریم مواجه بوده است.


وی افزود: این تحریم‌ها مزیت دانشی خوبی در کشور ایجاد کرد و باعث شد تا فارغ التحصیل زیادی در رشته‌هایی همچون مکانیک، هوافضا و الکترونیک داشته باشیم و در صنعت هوایی نیز پیشرفت کنیم، صنعت هوایی صنعت مادر است بنابراین در آن از میکروالکترونیک تا بیوتکنولوژی کاربرد دارد از این رو دانش فنی فوق‌العاده‌ای در این بخش ایجاد شده است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از نیازمندی‌ها و توانمندی‌های این صنعت گفت: این نمایشگاه یک نمایشگاه عرضه صنعت نیست چون شرکت‌های حاضر خدمات ارائه می‌دهند، در این نمایشگاه مدیران با توانمندی‌های شرکت‌ها که در یک سال اخیر ایجاد شده است، آشنا می‌شوند.
رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی 13 و 14 مرداد ادامه دارد.
سایر اخبار این روزنامه
عید غدیر کلنگ زنی ساخت واحد‌های مسکونی در سراسر کشور آغاز می‌شود نیویورک تایمز: ایران از زمان لغو معافیت‌ها حداقل 12 محموله نفت فروخته است سخنگوی دولت خبر داد استقبال ایران از رویکرد سیاسی مثبت عربستان و امارات مشاور سابق ولیعهد ابوظبی: از نظر امارات جنگ یمن تمام شده است کشتارهای تگزاس و اوهایو، آمریکا را در شوک فرو برد ازسوی سپاه پاسداران انجام شد؛ توقیف یک نفتکش حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس سخنگوی وزارت امور خارجه: گمانه زنی‌ها درباره رژیم حقوقی دریای خزر نادرست است افشای فعالیت موساد در شهرهای سودان برای انتقال یهودیان به اراضی اشغالی ضربات دردناک ارتش عراق بر پیکره تروریستهای داعش معاون اول رئیس جمهور: طرح قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان بعنوان طرحی ملی باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود عاقبت بدفهمی ترامپ از مفهوم میز مذاکره سقوط یک هواپیمای جنگی در ساحل تنگستان بوشهر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: دانش‌بنیان‌ها قابلیت فوق‌العاده‌ای در ساخت قطعات هواپیما دارند سخنگوی سازمان سنجش: چهارشنبه؛ اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری استقبال از رویکرد سیاسی همسایگان