>ناو جنگی «جان پی مورتا»ی

آمریکا دیروز -چهارشنبه- وارد بندر حمد شد. به گزارش ایلنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که این ناو طی سفرش برای نگهداری وارد این بندر شده است. ورود این ناو به بندر حمد که برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد، قدمی مهم در روابط قطر و آمریکا محسوب می‌شود. سفارت آمریکا در قطر طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «ناو آمریکایی جان پی‌مورتا برای اولین‌بار برای تعمیرات وارد قطر شد. این قدمی دیگر در روابط رو به رشد و همکاری استراتژیک میان دو کشور است.»

>مقام‌های دولتی افغانستان خبر دادند که در نتیجه انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در کابل (پایتخت) ۱۴ تن کشته و ۱۴۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.به گزارش ایسنا، وزارت کشور افغانستان می‌گوید که حوالی ساعت ۹ صبح دیروز یک انفجار در حوزه ششم امنیتی شهر کابل رخ داد.نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان تاکید کرد که مواد منفجره جاسازی شده در یک خودرو، در درب ورودی حوزه ششم امنیتی شهر کابل منفجر شد.به گزارش بی‌بی‌سی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت، انفجار این بمب زمانی رخ داد که یک خودرو در یک ایست بازرسی در مقابل پاسگاه پلیس توقف کرده بود. گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته و مدعی شده که یک مرکز جلب و جذب نیروهای افغان را هدف قرار داده است.



>وزارت خزانه‌داری آمریکا در سایت خود اعلام کرد که شرکت آمریکایی پاکار (PACCAR) مبلغ 1.7 میلیون دلار را به دلیل نقض تحریم‌های اعمال شده علیه ایران جریمه پرداخت می‌کند.به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری همچنین اعلام کرد: این شرکت مستقر در واشنگتن موافقت کرده است برای 63 مورد نقض آشکار تحریم‌ها علیه ایران در مدت‌زمان بین اکتبر 2013 تا فوریه 2015 جریمه‌ای بالغ بر 1.7 میلیون دلار بپردازد.آمریکا مدعی شده است که شرکت PACCAR ظاهرا 63 وسیله نقلیه را از طریق یک شرکت تابعه در هلند به مشتریانی در اروپا تحویل داده و مطلع بوده که ایران، مصرف کننده نهایی این محصولات است. مبلغ کل این معامله 5.4 میلیون دلار بوده است.

>دفتر مرکزی روزنامه یواس‌ای تودی در منطقه مک‌لین در ویرجینیا تخلیه شد.به گزارش ایلنا، این رویداد پس از آن صورت گرفت که گزارش‌هایی مبنی بر این منتشر شد که مردی با سلاح در ساختمان این روزنامه مشاهده شده است. پلیس ویرجینیا با اعلام این خبر از مردم خواست که از نزدیک شدن به این منطقه خودداری کنند.