کسب 14 مدال توسط دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی «رایانه» و «نجوم و اخترفیزیک»

معاون مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اعلام این خبر به فارس گفت: در المپیاد نجوم و اخترفیزیک دانش‌آموزان ایرانی هفت نقره و سه برنز کسب کردند و در المپیاد رایانه نیز یک طلا و سه نقره به دست آوردند.
عنایت سالاریان افزود: در المپیاد نجوم و اخترفیزیک، «دانیال جلائیان سامانی»، «علیرضا حیدری»، «پانیذ حلواچی»، «امیر محمد مارشال»، «علی مهربانی»، «مهیار دست‌مزدی» و «آریا همتیان» موفق به کسب مدال نقره و همچنین «راستین رسولی»، «علیرضا کریمی» و «حمیدرضا یعقوبی» موفق به کسب مدال برنز شدند.
به گفته وی، در المپیاد رایانه نیز «مهدی جعفری راویز» موفق به کسب مدال طلا و «ارشیا سلطانی»، «کسری مظاهری» و «سید مهرشاد میرمحمدی» موفق به کسب مدال نقره شدند.
معاون مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: امسال در المپیاد رایانه، تیم دانش‌آموزان ایران چهارم شد و این در حالی است که رتبه ایران در سال گذشته 14 بود؛ در المپیاد نجوم و اخترفیزیک هم رتبه ایران در سال گذشته اول بود که هنوز نتیجه اعلام نشده است.
وی افزود: المپیاد جهانی «رایانه» از 13 تا 20 مرداد در جمهوری آذربایجان و المپیاد جهانی «نجوم و اخترفیزیک» از 10 تا 20 مرداد در مجارستان در حال برگزاری است.