حجاب خوب است اما از فردای انتخابات؟!

برخی چهره‌های جوان اصولگرا اخیرا به چهره‌های سنتی این جریان توصیه‌کرده‌اند فعلا تا زمان برگزاری انتخابات بحثی در مورد حجاب مطرح نکنند! رفتارهای دوگانه این جریان ادامه دارد
آفتاب یزد ـ رضا بردستانی: یک چهره توئیتری اصولگرا در توئیتی به الله کرم توصیه‌ای قابل تامل کرده است: «آقای الله‌کرم، شما در بحث حجاب ورود کنید حتما نتیجه عکس می‌دهد! کاش بدانید که فردای انتخابات مجلس ۹۸ هم می‌شود این اعتراض را به وضع حجاب انجام داد. حتما موکولش کنید به آن زمان تا خدای ناکرده عامل دست تیم عملیات رسانه‌ای دولت برای دوقطبی کردن جامعه نشوید.»
عادت کرده بودیم از چند هفته مانده به انتخابات دوربین صدا و سیما به سراغ اقشاری از جامعه می‌رفت که هیچ گاه آن‌ها را، در پسِ پشت صحنه‌ها نیز نشان نمی‌داد. عادت کرده بودیم درست شبی که فردای آن قرار بود مردم به صحنه بیایند باز هم دوربین صدا و سیما به سراغ اقشاری از جامعه می‌رفت که هیچ گاه به آن‌ها توجهی نشان نمی‌داد! در این دو برهه؛ برای دوربین صدا و سیما مهم نبود که فرد مصاحبه‌شونده حجاب کامل دارد یا نه! برای دوربین صدا و سیما مهم نبود که چه پوششی را انتخاب کرده است!
در کدام منطقه از مناطق ۲۲ گانه تهران یا مناطق مرفه و به اصطلاح بالانشین استان‌ها زندگی می‌کند! برای دوربین صدا و سیما اصلاً اهمیتی نداشت که ماشین فرد مصاحبه‌شونده چند میلیاردی است یا چند میلیونی! اصلا سراغ همه می‌رفت و در کمال تعجب، هر که هر چه می‌گفت منتشر می‌کرد! یک وقت‌هایی ما فکر می‌کردیم از دست صدا و سیما در رفته که اقدام به پخش بعضی از این دست مصاحبه‌ها می‌کند اما واقعیت امر این بود که اینگونه نیست.


برای به صحنه آوردن باید از تمام توان و تمام گروه‌ها و تمام افکار کمک گرفت، آن جا بحث‌های تبلیغی و شعاری مطرح بود، آن جا پای حرکت‌های رسانه‌ای در میان بود...

>حجاب وجه المصالحه است؟!
بحث حجاب ورای این بحث‌ها است. حقیقت حجاب این نیست که وجه‌المصالحه انتخابات قرار بگیرد. حجاب یک سرش بحث‌های دینی و سر دیگر آن بحث‌های قانونی است. این که یک فرد در توئیتی توصیه گونه بگوید فعلاً سراغ حجاب نرو تا بعد از انتخابات این یعنی هستند اتاق فکرها و هستند تفکراتی که مهمترین مسائل نیز برای آن‌ها سیاسی و مصلحت گونه است.
اینکه حجاب قانون است، اینکه حجاب جزئی از دین است، اینکه حجاب برای عده‌ای وجه المصالحه است برای عده‌ای چماق؟! اینکه حجاب بعضی وقت‌ها مهم است و بعضی وقت‌ها مهم نیست؛ اینکه حجاب می‌تواند حتی در بین برخی هم نادیده انگاشته شود چون هدف زیر فشار قرار دادن دولت است؟
حالا توئیتی که نوشته شده را یک بار دیگر بخوانید: «حاجی فیتیله حجاب را فعلاً بالا نکش!» برداشت جامعه از این توصیه چه می‌تواند باشد؟ احساس جامعه باید در برابر این نوع نگاه و این نوع برداشت چگونه باشد؟!
جامعه حق دارد به گذشته نگاه کند. جامعه حق دارد مروری هر چند سرسری داشته باشد. جامعه حتی حق دارد عطف به ماسبق کند حتی حق دارد با نگاهی تامل برانگیز به این توئیت بنگرد! جامعه حق دارد از رگه‌های اندیشمند و منطقی حاضر در متن و حاشیه این سوال را بپرسد که استفاده ابزاری تا کجا تا کی؟
خیلی دوست داریم پاسخ الله کرم به این توئیت‌ را بشنویم که چیست؟