تسلط ارتش سوریه بر 100 شهرک و روستا در حومه حماه و ادلب

الاخباریه سوریه گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه در جریان عملیات جاری در شمال غرب سوریه موفق بر تسلط بر 100 شهرک و روستا در حومه حماه و ادلب شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه در جریان عملیات جاری در شمال غرب سوریه موفق بر تسلط بر 100 شهرک و روستا در حومه حماه و ادلب شده‌اند.
براساس این گزارش؛ نیروهای ارتش سوریه بیش از 12 تپه راهبردی که گروههای تروریستی از آن استفاده می‌کردند را آزاد کرده‌اند.
الاخباریه گزارش داد: گروههای تروریستی به ادوات و خودروهای بمبگذاری شده و موشک‌های حرارتی برای سد کردن پیشروی ارتش سوریه روی آورده‌اند اما نتوانسته‌اند مانع از پیشروی‌های ارتش سوریه شوند.


این رسانه سوری از تلفات و خسارات سنگینی که گروههای تروریستی در جریان پیشروی‌های ارتش سوریه متحمل شده‌اند، خبر داد و اعلام کرد که ارتش ترکیه در حمایت از گروههای تروریستی شکست خورده است.
وزارت خارجه سوریه: ترکیه کاملاً مسئول رخدادها در ادلب است
ازسوی دیگر وزارت خارجه سوریه ترکیه را کاملاً مسئول رخدادهایی که در ادلب صورت خواهد گرفت، دانست و این کشور را به عدم پایبندی به هر گونه توافقات سوچی در خصوص کاهش تنش در این استان متهم کرد.
ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه گفت، گذرگاهی که سوریه آن را در "صوران" باز کرد، در راستای تاکید دولت سوریه برای حفظ جان شهروندان خود و کاستن رنج‌های آنها به دلیل حضور تروریست‌ها در آن منطقه صورت گرفت.
وی گفت، هرکس که مانع از خروج امن به هر نحوی شود، حال این طرف چه گروه‌های تروریستی یا حامیان آنها بالاخص ترکیه باشد، کاملاً مسئولیت جان آن شهروندان را برعهده دارند.
سوسان تصریح کرد، هرگونه حضور خارجی در سوریه بدون موافقت دولت این کشور یک حضور غیرقانونی است و ارتش سوریه به آزادسازی تمامی خاک خود از تروریسم ادامه می‌دهد.
پیشتر یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که خودروهای نظامی ترکیه مرزها را به سمت منطقه خان شیخون در حومه ادلب عبور کرده‌اند که این امر برای حمایت از جبهه النصره صورت گرفته است.
سایر اخبار این روزنامه
افتتاح 25 طرح فرودگاهی در هفته دولت استانداری تهران: تمامی مسکن‌های مهر تا 9 ماه آینده واگذار می‌شوند با دستور رئیس‌جمهور انجام شد؛ رونمایی از سامانه بومی پدافند هوایی پیشرفته باور 373 وزیر ارتباطات: محدودسازی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی راه‌حل نیست سخنگوی قوه قضاییه بازداشت 2 نماینده مجلس را تایید کرد رایزنی برجامی وزیر خارجه کشورمان با رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس ظریف: گفتگوی سازنده‌ای با مکرون داشتم،رایزنی‌های دو کشور ادامه خواهد داشت جای خالی شایسته‌سالاری هشدار شدیداللحن گردان‌های حزب‌الله عراق به آمریکا تسلط ارتش سوریه بر 100 شهرک و روستا در حومه حماه و ادلب با حضور رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی کشور: افتتاح طرح توسعه بزرگترین کارخانه تولید خوراک آبزیان خاورمیانه در چهارمحال و بختیاری برنده و بازنده‌های بحران نفتکش‌ها دکتر جهانگیری درمراسم افتتاح طرح‌های ورزشی، خدماتی استان مازندران: اجرای صد‌ها پروژه ملی و منطقه‌ای در شرایط تحریمی بی‌سابقه است طرح عرضه مستقیم گوشت قرمز از امروز آغاز می‌شود