با حضور رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی کشور: افتتاح طرح توسعه بزرگترین کارخانه تولید خوراک آبزیان خاورمیانه در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد – خبرنگارروزنامه جمهوری اسلامی: طرح توسعه بزرگترین کارخانه تولید خوراک آبزیان خاورمیانه باحضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی کشور در قطب صنعتی شهرکرد به بهره‌برداری رسید.
مدیر این واحد تولیدی در آئین بهره‌برداری از این طرح گفت: این کارخانه با شش خط تولید خوراک آبزیان روزانه 350 تن انواع خوراک ماهی تولید و روانه بازار می‌کند. یداللهی افزود: خط تولید خوراک میگو با ظرفیت تولید روزانه 150 تن با اعتباری بالغ بردو هزار و دویست میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده که سالانه 60 درصد نیاز مصرفی کشور را تامین میکند. یداللهی میزان سرمایه‌گذاری این واحد تولیدی را افزون بر سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی طرح توسعه این کارخانه زمینه اشتغال مستقیم بیش از دو هزار و500 نفر، واشتغال غیر مستقیم سه هزار نفر فراهم شده است.
به گفته وی ظرف دو ماه آینده چهار خط جدید تولید در این کارخانه راه‌اندازی خواهد شد که با راه‌اندازی این چهار خط تولید، میزان تولید روزانه خوراک آبزیان به 800 تن خواهد رسید. وی افزود: کارخانه مکمل سازی فرادانه با مجوز سازمان دامپزشکی با تولید مکمل‌های پروتئینی، واحد فرآوری وبسته بندی با ظرفیت عرضه 10 تن در روز و واحد تولید پودرماهی با تولید 60 درصد پودر ماهی مورد نیاز کشور از جمله بخش‌های جدید طرح توسعه این کارخانه خواهد بود.
شبکه ریلی باعث رونق تولید می‌شود


معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پایان سفر یک روزه خود به چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران استان تاکید کرد: ارتباط از طریق شبکه ریلی و طرح‌های عمرانی و زیربنایی، رونق تولید در کشور را به همراه دارد.
محمدباقر نوبخت گفت: کرمانشاه، همدان، ‌آذربایجان غربی و گیلان در 2 سال گذشته به شبکه ریلی کشور متصل شدند و تا چند ماه دیگر اتصال استان آذربایجان شرقی از مسیر میانه به بستان‌آباد به شبکه ریلی کشور برقرار می‌شود.
نوبخت تصریح کرد: دولت برای اتصال شهرکرد به مسیر ریلی اصفهان تلاش خود را با جدیت انجام می‌دهد.
وی یادآور شد: تکمیل‌ بزرگراه شهرکرد – بروجن – لردگان – خوزستان و اختصاص 10 میلیارد ریال برای آزادسازی قطعات باقیمانده این طرح و بهره‌برداری از آن تا 3 ماه دیگر از مصوبات این سفر محسوب می‌شود.
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تامین مالی برای اجرای طرح‌های مرتبط با آب در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت.
وی گفت: بخشی از اهداف رونق تولید در بخش‌های مختلف را می‌توان از طریق توسعه واحدهای صنعتی و کشاورزی انجام داد.
نوبخت تاکید کرد: به همین منظور می‌توان بهره‌برداری از خط تولید خوراک میگو در واحد تولیدی خوراک آبزیان شهرکرد را جزو این واحدهای موثر دانست.وی در پایان افزود: به منظور توجه به محرومان چهارمحال و بختیاری برنامه‌ریزی برای احداث 2 هزار و 440 واحد مسکونی روستایی در این استان صورت گرفت.
نوبخت تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت این تعداد واحد مسکونی آغاز شد و تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.
گفتنی است محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یک‌روزه به چهارمحال و بختیاری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری حضور یافت و از مسیر ارتباطی شهرکرد به بروجن، راه آهن مبارکه – سفید دشت – شهرکرد، طرح آبرسانی بن به بروجن و مجتمع فرهنگی مصلی شهرکرد دیدن و در مراسم کلنگ زنی کنارگذر شمالی شهرکرد و احداث 2 هزار و 440 واحد مسکونی ویژه افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی شرکت کرد و در ادامه از طرح تولید خوراک میگو بهره‌برداری کرد.
سایر اخبار این روزنامه
افتتاح 25 طرح فرودگاهی در هفته دولت استانداری تهران: تمامی مسکن‌های مهر تا 9 ماه آینده واگذار می‌شوند با دستور رئیس‌جمهور انجام شد؛ رونمایی از سامانه بومی پدافند هوایی پیشرفته باور 373 وزیر ارتباطات: محدودسازی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی راه‌حل نیست سخنگوی قوه قضاییه بازداشت 2 نماینده مجلس را تایید کرد رایزنی برجامی وزیر خارجه کشورمان با رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس ظریف: گفتگوی سازنده‌ای با مکرون داشتم،رایزنی‌های دو کشور ادامه خواهد داشت جای خالی شایسته‌سالاری هشدار شدیداللحن گردان‌های حزب‌الله عراق به آمریکا تسلط ارتش سوریه بر 100 شهرک و روستا در حومه حماه و ادلب با حضور رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی کشور: افتتاح طرح توسعه بزرگترین کارخانه تولید خوراک آبزیان خاورمیانه در چهارمحال و بختیاری برنده و بازنده‌های بحران نفتکش‌ها دکتر جهانگیری درمراسم افتتاح طرح‌های ورزشی، خدماتی استان مازندران: اجرای صد‌ها پروژه ملی و منطقه‌ای در شرایط تحریمی بی‌سابقه است طرح عرضه مستقیم گوشت قرمز از امروز آغاز می‌شود