با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و معاونت علمی ریاست جمهوری آغاز شد راه‌اندازی مرکز نوآوری بانوان در تهران و 5 استان کشور

بخش خبری: نخستین مرکز نوآوری بانوان به همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی وباهمکاری معاونت علمی ریاست جمهوری در دانشگاه علم و صنعت افتتاح شد.
محمدمخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی دراین مراسم با بیان این که مرکز نوآوری بانوان علاوه بر دانشگاه علم و صنعت در 5 استان دیگر راه‌اندازی خواهدشد، گفت: در برخی از کشورهای توسعه یافته که هیچ سرمایه‌ مادی نظیر نفت ندارند، شاهدیم که رشد دو رقمی در دنیا دارند و بررسی‌های ما نشان داد که 95 درصد بنگاه‌های دنیا شامل بنگاه‌های کوچک و متوسط هستند که 60 تا 70 درصد تولید ناخالص ازسوی این تعداد شرکت صورت می‌گیرد.
وی نیروی چندین میلیونی جوان تحصیل کرده متخصص را از مزیت‌های ایران امروز نام برد و گفت: نیروهای تحصیل کرده دلبسته به نظام و کشور سرمایه‌هایی ازسوی کشور به شمار می‌روند برای توسعه حوزه‌های دانش بنیان دو برنامه را در دستور کار داریم که یکی از آنها ساماندهی شرکت‌های کوچک و متوسط با مشارکت جوانان است.
وی رفع محرومیت زدایی و معضلات کشور را از جمله اهداف ساماندهی شرکت‌های کوچک و متوسط نام برد و ادامه داد: بر این اساس تا کنون 650 شرکت کوچک و متوسط راه‌اندازی کردیم که ستاداجرایی فرمان امام 49 درصد در فعالیت‌های آنها مشارکت داشت که تاکنون 350 بنگاه به طور کامل به مردم واگذار شده است.


مخبر ایجاد اشتغال را از دیگر برنامه‌های ستاد اجرایی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 81 هزارشغل و درسال جاری 100هزار شغل از طریق 50طرح ایجاده کرده و خواهیم کرد که براساس بررسی‌های ما بخش اعظمی از این فعالیت‌ها ازسوی بانوان اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه علم و صنعت، گفت: این نوع مرکز در استان‌های خراسان، خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز دراین مراسم با تقدیر از عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام در بخش کارآفرینی و حمایت از طرحهای دانش بنیان گفت: جامعه باید محور کارآفرینی قرار گیرد و برای این امر لازم است تا دانشگاه دیوارهای خود را جمع و رابطه خود را با جامعه ساختارمند کند.دانشگاهی که نتواند کوچه پشتی خود را اصلاح کند، قادر به اصلاح کل جامعه نیست؛چرا که امروز دانشگاه جزوی از اقتصاد و زیست‌بوم یک کشور تلقی می‌شود واگر جدای از سیستم اقتصاد و جامعه باشد دیگر نباید آن را دانشگاه خواند.
مرکز نوآوری بانوان، مرکزی است که بانوان ایده‌های اقتصادی خود را در عین حالیکه به وظایف مادری شان آسیبی وارد نشود به سرمایه گذاران ارائه می‌دهند.