دیداری بین روحانی و ترامپ صورت نمی‌گیرد


محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور درخصوص واکنش‌ها به اظهارات اخیر روحانی در همایش ارائه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های روستایی و برخی ‌گمانه‌زنی‌ها درباره دیدار احتمالی‌ با ترامپ گفت: بحث دیدار با ترامپ به هیچ وجه مطرح نبوده و نیست. در آن سخنرانی هم آقای رئیس‌جمهور اقتدار ایران را مطرح کردند و در واقع بیانگر تلاشی بود که دولت در جهت حل مشکلات معیشتی از خود نشان می‌دهد.
وی افزود:‌ استنباط از سخنرانی آقای روحانی متفاوت است اما منظور ایشان از آن سخنرانی تلاش دولت برای رفاه بیشتر مردم بود. اصلا بحث سیاسی نبود و به نوعی نوع نگاهشان را به روابط بین‌الملل مطرح کردند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره تعبیر رسانه‌های خارجی و آمریکایی درخصوص تمایل رئیس‌جمهور ایران برای ملاقات با ترامپ اظهار داشت: تفسیر آمریکایی‌ها برای خودشان مهم است،‌ ضمن اینکه رئیس‌جمهور روز بعد از آن سخنرانی پاسخ این تحلیل‌ها را دادند و اعلام کردند که عکس یادگاری با کسی نخواهد گرفت.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا در دفتر آقای روحانی برنامه‌ریزی برای دیدار احتمالی وی با رئیس‌جمهور آمریکا در نیویورک تدارک دیده شده است، اظهار داشت: خیر، چنین برنامه‌ای در نظر گرفته نشده است.


صرف دیدار روحانی با ترامپ، چک سفید امضای ایران
به آمریکاست
در همین زمینه «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای «رای‌الیوم» طی یادداشتی در این روزنامه نوشت: در عنوان این یادداشت آمده است: اروپایی‌ها در حال آماده کردن دامی ‌خطرناک برای انداختن ایران در آن هستند به همان شیوه‌ای که عراق و فلسطین را در آن انداختند... دیدار پیشنهادی میان ترامپ و روحانی در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی خطرناک‌ترین طعمه است. آیا ایران از سوراخ اروپایی‌ها برای بار دوم گزیده می‌شود؟
به عقیده عطوان فقط همین نشستن پای میز مذاکره موجب می‌شود آمریکایی‌ها پشت‌سر هم خواسته‌ها و شروط غیرقابل اجرا از ایران داشته باشند و آن وقت خروج یک‌جانبه ایران از مذاکرات در اعتراض به آمریکا هیچ ارزشی نخواهد داشت، زیرا هدف آمریکا و اروپا نشستن ایران پای میز مذاکره است، نه دستیابی به نتیجه؛ و حتی اگر برخی امتیازهایی به هیئت مذاکره‌کننده ایرانی بدهند، این امتیازها صوری خواهد بود و هیچ تضمینی برای اجرای آن نیست و تجربه عراق و فلسطین که در بالا ذکر شد و در واقع خود تجربه ایران درس و شاهد امر است.
در پایان آمده است: اینکه ایران به پای میز مذاکره برود و روحانی با ترامپ که خودش این بحران را ساخته است روبه‌روی هم بنشینند، به معنای کوتاه آمدن ایران در دوئل است و چک سفید امضایی به ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی می‌دهد. خدایا شاهد باش که ما آنچه باید، گفتیم.
سایر اخبار این روزنامه
غبارروبی حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) با حضور رهبر انقلاب آقای ترامپ! ایرانیان پرچمدار حسین‌اند و تو را یزید زمان می‌دانند عاشورا، نقطه عطف (یادداشت روز) اخبار ویژه شور حسینی(ع) هزار و سیصد و هشتاد ساله شد توقف تحریم در برابر توقف حمله به اسرائیل پیشنهادی که حزب‌الله از ترامپ نپذیرفت آقای ترامپ! ایرانیان پرچمدار حسین‌اند و تو را یزید زمان می‌دانند سوداگری در بازار مسکن نتیجه انفعال در اخذ مالیات از خانه‌های خالی ماهواره‌های آمریکا را چه کسی منهدم کرد؟ دیداری بین روحانی و ترامپ صورت نمی‌گیرد طرح «بازگرداندن خانواده مسئولان از خارج» امروز در مجلس بررسی می‌شود آقای عراقچی! اروپا و آمریکا را فقط شوکِ توقف تعهدات سرعقل می‌آورد دست‌وپا زدن برجام‌بازان برای مذاکره! بن‌بستی به نام «برگزیت» (نگاه) با ما در فضای مجازی همراه باشید آقای ترامپ! ایرانیان پرچمدار حسین‌اند و تو را یزید زمان می‌دانند آقای ترامپ! ایرانیان پرچمدار حسین‌اند و تو را یزید زمان می‌دانند