فلاحت‏پیشه: ایران هیچ‌گاه خود را مصرف انتخابات آمریکا نمی‌کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که ایران هیچ‌گاه خود را صرف موضوعات انتخابات آمریکا نمی‌کند گفت: اگر قرار به بازگشت آمریکا به برجام باشد ایران باید ملاحظات خاص صیانتی داشته باشد چون ممکن است آمریکا با عنوان عنصری مزاحم تنها به دنبال اجرای مکانیزم ماشه در برجام باشد.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در عرصه بین‌المللی درباره برجام گفت: ترامپ زمان مذاکره با ایران را از دست داده به طوری که دیگر هرگونه پیشنهاد مذاکره ولو مستقیم جدی از طرف آمریکا در ایران با واکنش مثبت مواجه نمی‌شود چون امسال سال انتخابات آمریکا است.
وی یادآور شد: از همان زمان انقلاب تاکنون مسئله ایران در شرایط خاصی به مسئله انتخاباتی در آمریکا تبدیل شد لذا اکنون از هرگونه علائم سبز از سوی ترامپ در ایران برداشت انتخاباتی می‌شود. مردم و دولتمردان ایرانی فکر می‌کنند علائم ترامپ غیرتعهدآور است و تنها صرفه اقتصادی برای ترامپ دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ‌گاه سیاست فشار بر ایران نتیجه نداده که ایران پای میز مذاکره رود؛ این‌بار هم این اتفاق رخ نمی‌دهد و ایران پشت میز مذاکره با آمریکا نمی‌نشیند. تنها روی خوش ما به دیپلماسی است آن هم ایران در شرایطی در سال انتخابات آمریکا روی خوش نشان می‌دهد که معیار عینی قابل محاسبه‌ای در قالب برجام رخ داده باشد. ما نباید گرفتار یکسری حرف‌ها شویم؛ معیار همان ۹۱۵ نوع تحریمی است که با آمدن ترامپ مجددا برگشت. باید این تحریم‌ها برداشته شود.
فلاحت‌پیشه با بیان این‌که ایران هیچ‌گاه خود را مصرف انتخابات آمریکا نمی‌کند، افزود: اگر مذاکره در قالب بازگشت به برجام باشد باید همراه با برداشته شدن تحریم‌ها صورت گیرد همچنین ضمانت‌های قوی‌تری وجود داشته باشد که آن زمان می‌تواند مذاکرات را در چارچوب برجام احیا کرد وگرنه هیچ‏گاه در سال انتخابات آمریکا کاری نمی‌کند که با رفتارهایش به سیاستمداران آمریکا کمک کند آن هم افرادی همچون ترامپ که بیشترین توهین را به ایرانی‌ها در کل دنیا و حتی آمریکایی‌ها داشته‌ است. امروز یاغی‌ترین اشخاص در مقابل معادلات بین‌المللی ترامپ، پامپئو و تیم اطرافش است.
سایر اخبار این روزنامه
عباس عراقچی با یک تیم اقتصادی راهی پاریس شد برجام در ایستگاه سرنوشت علیرضا صدقی جفا به عاشورا فراخوان سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد آواهای ناهمگون در برگزاری بزرگترین فستیوال موسیقی پزشکان برای نصب کارتخوان بهانه می‌تراشند جدال دولت با فراریان مالیاتی اقدامات فولاد مبارکه موجب تامین مالی صنایع مختلف شده است رشد ۷۶ درصدی تحویل محصولات فولاد مبارکه به بازار داخل «ابتکار» از موانع عدم موفقیت اصولگرایان در انتخابات آینده گزارش می‌دهد اصولگرایان و هزار راه رفته «ابتکار» از فراز و نشیب‌های مسئولان برای حل یک آسیب اجتماعی گزارش می‌دهد مسیر بی‌بازگشت تکدی‌گری ظریف در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هنوز امکان بازگشت از گام سوم وجود دارد برنامه پیشنهادی تحول نظام بانکی به رئیس‌جمهوری تقدیم می‌شود رئیس مجلس شورای اسلامی: قیمت واقعی ارز از رقم‌های کنونی کمتر است فلاحت‏پیشه: ایران هیچ‌گاه خود را مصرف انتخابات آمریکا نمی‌کند معاون وزیر خارجه: اروپا در حال تلاش برای رسیدن به توافق با ایران است نوباوه: اصولگرایان با نگاه سنتی موفق نمی شوند