نوباوه: اصولگرایان با نگاه سنتی موفق نمی شوند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: پدیده آقازادگی را به افرادی اطلاق می‌کنند که رانت‌خوار و دزد هستند و از بیت‌المال استفاده نامشروع انجام می‌دهند. چه کسی به آقازاده‌های با‏سواد، تحصیل‏کرده و اندیشمند اعتراض کرده است؟! اما اگر پسر فلان آیت‏الله هم اشتباهی کرده مردم به آن ایراد گرفته‌اند.
بیژن نوباوه سیاستمدار اصولگرا و نماینده دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اشاره به احتمال ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات آینده گفت: با تشکیل شورای وحدت مشخص شد که اصولگرایان به دنبال یک اتحاد و اجماع منطقی هستند اما از طرفی بحث ضرورت حضور نیروهای جوان عملگرا، معتقد و متدین بحثی است که همه گروه‌های اصولگرا به آن رسیده‌اند.
وی افزود: اصولگرایان باید از نگاه سنتی به انتخابات بیرون بیایند و اجازه و میدان را به نیروهای جوان بدهند که در کنار برخی از باتجربه‌ها در عرصه انتخابات حضور بیابند.
این نماینده سابق مجلس با اشاره به دعوت قالیباف از نیروهای جوان برای حضور در انتخابات آن را یک ضرورت برای کشور دانست و گفت: اینکه اصول‌گرایان می‌خواهند یک وحدت کامل و منطقی با یکدیگر داشته باشند کار مثبتی است، اما گروه‌های مختلف اصولگرا با هر نامی که وارد می‌شوند باید در نهایت به این نتیجه برسند که نیروهای متدین را انتخاب کنند.


بیژن نوباوه با عنوان اینکه وضعیت اصلاح‌طلبان خوب نیست، شکست بزرگی را متحمل شده‌ و مردم از آنها گریزانند، گفت: اصولگرایان هم به شرطی موفق می‌شوند که نگاه منطقی مبتنی بر خواست مردم را اعمال کنند نه آن نگاه سنتی که به خواسته‌های ۵۰، ۶۰ یا ۷۰ درصد مردم توجه می‌کند.
وی در ادامه افزود: اصولگرایان باید به ۱۰۰درصد مردم توجه و نیاز روز جامعه را دریابند که این امر هم جز با جوانگرایی محقق نمی‌شود.
نماینده دور هشتم و نهم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه تنها کسی که در نظام ما، شعار و عمل را با هم اجرا می‌کند مقام معظم رهبری است، گفت: نگاه کنید در رهبری نمایندگان خودشان از ائمه جمعه گرفته تا نمایندگان رهبری در دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات و دیگر جایگاه‌ها چطور به سمت نیروهای جوان رفته‌اند.
وی اظهار کرد: نیروهای جوان می‌توانند انرژی و تعهد بیشتری داشته باشند از طرفی نیز نسبت به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی وابستگی کمتر و وارستگی بیشتری دارند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به دعوت قالیباف از جوان‌ها آن را کار خوبی دانست و گفت: وحدت‌گرایان اصولگرا نیز اگر بخواهند با یک فرصت و حرف‌های جدید وارد میدان شوند باید چنین سیاست جوان‌گرایی را اجرا کنند.
وی در پاسخ به اینکه برخی معتقدند برای قانون‌گذاری بهتر مجلس جای باتجربه‌ترها و جایگاه‌های اجرایی مناسب جوانان است، گفت: این یک فرضیه بسیار غلط است چون وقتی می‌گوییم جوان منظورمان این نیست که یک پسر ۲۲ ساله را به مجلس بفرستیم، اتفاقاً برخی از افرادی که در مجلس فعلی وارد شدند خانم و آقای ۳۰ ساله بودند. منظور از جوانگرایی صرفا در سن و سال نیست.
نوباوه با عنوان اینکه اتفاقاً در مجلس نیاز به اجرائیات داریم و نباید فکر کنید که مجلس فقط تقنینی است، گفت: اتفاقا کسی که می‌خواهد قانون‏گذاری کند باید بیشترین مطالعه را داشته باشد و همچنین بیشترین فعالیت و کنکاش را در سازمان‌های دولتی انجام دهد.
وی با تاکید بر ضرورت جوانگرایی ادامه داد: مگر وزیر بیل می‌زند؟ وزیر هم باید مطالعه کرده و از مشاوران استفاده کند.
نماینده پیشین مجلس با عنوان اینکه جوان‏گرایی در اندیشه ما است، گفت: عادت کرده‌ایم که هرگاه می‌خواهیم نیرویی را انتخاب کنیم از افرادی که می‌شناسیم انتخاب کنیم اما نیروهای جوان و مستعدی در ادارات مختلف هستند که ظرفیت بسیار بالایی دارند. باید به سمتی برویم که جوان‌گرایی در انتخاب فکری و روحیات نیز باشد.
وی تاکید کرد: هیچ شکی نیست که باید افراد منتخب برای مجلس با‏تجربه باشند اما اگر بخواهیم با این اندیشه پیش برویم تا زمانی که محدودیت سنی افراد برای انتخاب شدن از بین برود در مجلس می‌مانند و این موفقیتی در جامعه نیست.
سایر اخبار این روزنامه
عباس عراقچی با یک تیم اقتصادی راهی پاریس شد برجام در ایستگاه سرنوشت علیرضا صدقی جفا به عاشورا فراخوان سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد آواهای ناهمگون در برگزاری بزرگترین فستیوال موسیقی پزشکان برای نصب کارتخوان بهانه می‌تراشند جدال دولت با فراریان مالیاتی اقدامات فولاد مبارکه موجب تامین مالی صنایع مختلف شده است رشد ۷۶ درصدی تحویل محصولات فولاد مبارکه به بازار داخل «ابتکار» از موانع عدم موفقیت اصولگرایان در انتخابات آینده گزارش می‌دهد اصولگرایان و هزار راه رفته «ابتکار» از فراز و نشیب‌های مسئولان برای حل یک آسیب اجتماعی گزارش می‌دهد مسیر بی‌بازگشت تکدی‌گری ظریف در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هنوز امکان بازگشت از گام سوم وجود دارد برنامه پیشنهادی تحول نظام بانکی به رئیس‌جمهوری تقدیم می‌شود رئیس مجلس شورای اسلامی: قیمت واقعی ارز از رقم‌های کنونی کمتر است فلاحت‏پیشه: ایران هیچ‌گاه خود را مصرف انتخابات آمریکا نمی‌کند معاون وزیر خارجه: اروپا در حال تلاش برای رسیدن به توافق با ایران است نوباوه: اصولگرایان با نگاه سنتی موفق نمی شوند