وزیر کشور: دولت برای سه میلیون زائر اربعین برنامه‌ریزی کرده است

وزیر کشور درباره تمهیدات دولت برای برگزاری مراسم اربعین گفت: با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید برای ۳ میلیون نفر زائر اربعین درحال برنامه‌ریزی هستیم و برای تعداد بیشتر زائر هم دولت آمادگی لازم را دارد.
عبدالرضا رحمانی‏فضلی روز دوشنبه در دوازدهمین نشست ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ستاد اربعین جلسه اصلی خود را برگزار کرد و همه دستگاه‌ها گزارش عملکرد خود را ارائه دادند.
وی افزود: ۱۴ کمیته در این ستاد نقش‌آفرین هستند که همه کمیته‌ها گزارش مختصری از عملکرد خود ارائه دادند و پیشنهاداتی داشتند که در جلسه درباره آنها تصمیم‌گیری شد. با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید پیش‌بینی ما این است که حداقل ۳ میلیون نفر امسال زائر داشته باشیم.
وزیر کشور ادامه داد: بیشترین عددی که تا امروز ثبت شده دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر در سال ۹۶ بوده است. امسال ۱۶۴ میلیون وعده غذایی به زوار داده خواهد شد و ۲۶۰۰ موکب پیشنهاد شده که در سال گذشته تعداد این موکب ها ۲۰۰۸ موکب بوده است‏ و تعداد وعده‏های غذایی هم شال قبل ۶۴ میلیون وعده بوده است.


وی افزود: همه خدمات امسال افزایش پیدا کرده است و بازه زمانی خدمات دهی را پنج روز افزوده‏ایم تا وقتی اربعین تمام می‌شود و موکب‏های عراقی جمع می‌شوند موکب‏های ایرانی در آنجا مستقر شوند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: هر‏ساله یکی از نگرانی‏ها و اولویت‏های ما موضوع حمل‏و‏نقل در اربعین است، امسال هم قطار و هم هواپیما و هم بیش از ۱۲ هزار اتوبوس و کامیون آمادگی ارائه خدمات را دارند.