ظریف در گفتگو با "سی ان ان": عناصر تندرو در آمریکا بدنبال بستن درهای دیپلماسی هستند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: عناصر تندرویی در داخل آمریکا وجود دارند که خواهان بسته ماندن درهای دیپلماسی با ایران هستند.
دکتر محمد جواد ظریف در گفتگو با شبکه آمریکایی "سی ان ان" در پاسخ به این سوال که " گفته اید رئیس جمهوری آمریکا قصد بستن درهای مذاکرات(دیپلماسی) را دارد، منظورتان چیست؟ گفت: تنها دلیلی که آنها بار دیگر(موضوع تحریم) بانک مرکزی ایران را مطرح کردند، ناممکن ساختن مذاکره است به نحوی که کار را برای این رئیس‌جمهور کنونی و یا جانشین وی جهت حذف نام آنها (بانک مرکزی – صندوق توسعه ملی–شرکت اعتماد تجارت پارس)ازفهرست تحریم‌ها بسیار دشوار می‌سازد.
وی گفت: اکنون موانع بسیار بلند هستند و فکر می‌کنم افرادی که این موضوع را به رئیس‌جمهور ترامپ ارائه و پیشنهاد کردند خواستار بسته شدن درهای مذاکرات (دیپلماسی) هستند.در زمان ریاست جمهوری وی و حتی پس از اتمام ریاست جمهوری او.
* ادعای مجری "سی ان ان": ظریف گفت روحانی حاضر است به یک شرط با ترامپ دیدار کند


کریستین امانپور خبرنگار و مجری شبکه خبری "سی ان ان" در حساب توئیتری خود نوشت: ظریف به من گفت که رئیس‌جمهور روحانی حاضر است با (دونالد) ترامپ این هفته در نیویورک دیدار کند، اگر ترامپ حاضر باشد آن چیزهایی که ضروری است را انجام دهد؛ لغو تحریمها در ازای نظارتهای دائمی بر برنامه هسته‌ای ایران.»
امانپور در ادامه از قول ظریف نوشت: شاخه زیتون همواره روی میز است و ما یک بار دیگر آن را نشان دادیم.