بیش از 300 مقام سابق آمریکا از استیضاح ترامپ حمایت کردند

بیش از 300 نفر از مقام‌های سابق سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا با صدور بیانیه ای، حمایت خود از استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور را اعلام کردند.
روزنامه واشنگتن پست با اعلام این خبر افزود: مقامات سابق آمریکایی در این بیانیه هشدار می‌دهند که اقدامات ترامپ در رابطه با اوکراین یک «نگرانی عمیق امنیتی» است. این بیانیه توسط سازمانی با حضور مقامات دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا جمع‌آوری شده که خواستار توجه به «بی دقتی» ترامپ در رهبری این کشور هستند. بیشتر امضا کنندگان این بیانیه از مقامات برجسته دولت اوباما هستند اما نام برخی مقامات در دوران ریاست جمهوری «جورج بوش» نیز به چشم می‌خورد.
رسانه‌های آمریکایی روز چهارشنبه سوم مهر ماه متن کامل مکالمه «دونالد ترامپ» با «ولودیمیر زیلنسکی»رئیس جمهوری اوکراین را منشتر کردند که این متن در پنج صفحه و مربوط به مکالمه مورخ 25 جولای (سوم مرداد ماه) است.
ترامپ بنابر متن این مکالمه از زیلنسکی خواسته تا تحقیقاتی درباره «هانتر بایدن» پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکرات خود که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بوده، بعمل آورد. متن انتشار یافته کاخ سفید از این مکالمه نشان می‌دهد دونالد ترامپ به کرات اوکراین را برای انجام تحقیقات علیه بایدن و فرزند او تحت فشار قرار داده است.


همچنین شواهدی وجود دارد که ترامپ یک هفته پیش از تماس تلفنی با زلنسکی، پرداخت وام به دولت اوکراین را متوقف کرده تا کی‌یف را برای همکاری تحت فشار قرار دهد.
این درحالی است که سی ان ان گزارش داد: ترامپ این مقام افشاگر دستگاه اطلاعاتی آمریکا را یک «جاسوس» معرفی کرده است.
با انتشار متن مکالمه تلفنی ترامپ با زیلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز که تاکنون در مقابل درخواست‌ها برای آغاز فرآیند استیضاح مقاومت کرده بود، رسما خواستار شروع تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ شد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد: پرداخت 23 هزار میلیارد ریالی پاداش بازنشستگان فرهنگی و دانشگاهی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری: پرهیز از ناامید کردن مردم بیش از 300 مقام سابق آمریکا از استیضاح ترامپ حمایت کردند روزنامه آمریکایی؛ عربستان سعودی به یمن پیشنهاد آتش‌بس داد رئیس‌جمهور در بازگشت از نیویورک: پیام مظلومیت و حقانیت ملت ایران را به جامعه جهانی رساندیم برگزاری تظاهرات "جمعه رهایی" در مصر اخبار کوتاه اقتصادی رای الیوم: اوضاع به هم ریخته سه هم پیمان / احتمال برکناری ترامپ، جانسون و نتانیاهو ولیعهد عربستان مسئولیت قتل قاشقچی را پذیرفت مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی: با دوگانه‌سازی انقلابی - غیرانقلابی، بسیاری از بزرگان طرد شدند یادداشت مدیرمسئول برجام و سیاست خارجی ما دکتر روحانی با تسلیت به خانواده‌های قربانیان سانحه خروج قطار زاهدان-تهران: دستگاه‌های امدادی و استانی، با بسیج همه امکانات، اقدامات لازم را برای درمان سریعتر مصدومان به عمل آورند ایران تحریم‌های جدید آمریکا ضد چین و روسیه را محکوم کرد ایجاد 15 هزار شغل در مناطق محروم استان کرمانشاه وزیران کشور و صنعت این هفته به مجلس می‌روند با ارسال پیامی به رئیس‌جمهور فرانسه؛ دکتر روحانی درگذشت ژاک شیراک را تسلیت گفت