ولیعهد عربستان مسئولیت قتل قاشقچی را پذیرفت

نزدیک به یک سال پس از قتل "جمال قاشقچی"، سرانجام ولیعهد عربستان سکوت خود را شکست و گفت که قاشقچی تحت نظارت وی کشته شد و همه مسئولیت این قتل را می‌پذیرد.
به گزارش رادیو سراسری آمریکا (پی بی‌اس) در روز چهارشنبه به وقت محلی، "محمد بن سلمان" که تاکنون درباره قتل قاشقچی، منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در اسلامبول سکوت کرده بود، به "مارتین اسمیت"، خبرنگاری "پی بی‌اس"‌ گفت: قاشقچی تحت نظارت من کشته شد و من مسئولیت آن را می‌پذیرم.
سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) و برخی از دولت‌‌های غربی اندکی پس از قتل قاشقچی اعلام کرده بودند که، محمد بن سلمان دستور قتل قاشقچی را صادر کرده بود.
محمد بن سلمان به اسمیت گفت: این قتل تحت نظارت من انجام گرفت و تمامی مسئولیت این کار را می‌پذیرم زیرا تحت نظارت من انجام گرفت.


در فیلم مستند "پی بی‌اس" تحت عنوان "ولیعهد عربستان" که قرار است اول اکتبر (9 مهرماه) قبل از اولین سالگرد قتل قاشقچی پخش شود،‌ این اظهارات محمد بن سلمان پخش می‌شود.
محمد بن سلمان در پاسخ به سوال اسمیت درباره چگونگی امکان وقوع این قتل بدون اطلاع وی گفت: "ما 20 میلیون جمعیت و سه میلیون کارمند داریم.
ولیعهد عربستان در پاسخ به این سوال اسمیت که آیا قاتلان می‌توانند از هواپیماهای شما استفاده کنند، گفت: "من مقامات و وزرایی دارم که کارها را پیگیری می‌کنند و مسئول کارها هستند. آنها مجوز انجام چنین کاری را دارند."
قاشقچی چند ماه پیش از کشته شدن به اسمیت گفته بود،‌نمی خواهم ناراضی باشم اما،‌در عین حال، نمی‌خواهم به کشورم برگردم و دوباره سکوت کنم.
جمال قاشقچی 10 مهر 1397 در کنسولگری عربستان در اسلامبول به قتل رسید.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد: پرداخت 23 هزار میلیارد ریالی پاداش بازنشستگان فرهنگی و دانشگاهی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری: پرهیز از ناامید کردن مردم بیش از 300 مقام سابق آمریکا از استیضاح ترامپ حمایت کردند روزنامه آمریکایی؛ عربستان سعودی به یمن پیشنهاد آتش‌بس داد رئیس‌جمهور در بازگشت از نیویورک: پیام مظلومیت و حقانیت ملت ایران را به جامعه جهانی رساندیم برگزاری تظاهرات "جمعه رهایی" در مصر اخبار کوتاه اقتصادی رای الیوم: اوضاع به هم ریخته سه هم پیمان / احتمال برکناری ترامپ، جانسون و نتانیاهو ولیعهد عربستان مسئولیت قتل قاشقچی را پذیرفت مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی: با دوگانه‌سازی انقلابی - غیرانقلابی، بسیاری از بزرگان طرد شدند یادداشت مدیرمسئول برجام و سیاست خارجی ما دکتر روحانی با تسلیت به خانواده‌های قربانیان سانحه خروج قطار زاهدان-تهران: دستگاه‌های امدادی و استانی، با بسیج همه امکانات، اقدامات لازم را برای درمان سریعتر مصدومان به عمل آورند ایران تحریم‌های جدید آمریکا ضد چین و روسیه را محکوم کرد ایجاد 15 هزار شغل در مناطق محروم استان کرمانشاه وزیران کشور و صنعت این هفته به مجلس می‌روند با ارسال پیامی به رئیس‌جمهور فرانسه؛ دکتر روحانی درگذشت ژاک شیراک را تسلیت گفت