نخست وزیر انگلیس: هر چه می‌خواهد بشود، 9 آبان از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم

بوریس جانسون از ارائه طرح‌هایش درخصوص بریگزیت به اتحادیه اروپا خبر داد و در عین حال گفت در صورت عدم موافقت با برنامه‌های او، خروج انگلیس از این اتحادیه در شرایط "بدون توافق" اتفاق می‌افتد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست‌وزیر انگلیس طی سخنرانی خود در کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار، پایبندی خود به بریگزیت (خروج این کشور از اتحادیه اروپا) را خاطرنشان کرد و به ارائه جزئیاتی از آنچه که "مصالحه معقول و منصفانه" با اتحادیه اروپا می‌خواند، پرداخت.
وی درخصوص راهبردی که آینده بریگزیت، اتحادیه اروپا و عضویت این کشور در آن را تعیین خواهد کرد، مدعی گرفتن امتیازاتی از بروکسل است تا از این طریق، حامیان بریگزیت و پارلمان را راضی به تایید هرگونه توافق احتمالی سازد.
نخست‌وزیر انگلیس خطاب به اعضای حزب خود گفته است: " هرچه می‌خواهد بشود، سی و یکم اکتبر (9 آبان) از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم؛ ما درخصوص طرح‌هایی معقول و سازنده که می‌تواند به سازشی برای هر دو طرف منتهی شود، به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم".


او تاکید کرد:‌ "جای شکی نیست که راه جایگزین، خروج بدون توافق است".جانسون گفت تعویق خروج "ماهانه یک میلیارد پوند" برای مالیات دهندگان بریتانیایی هزینه دارد.
او همچنین از رای مثبت مادرش به خروج از اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: بگذارید آس خود را رو کنم مادرم هم به بریگزیت رای مثبت داده است.
خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که در باور جانسون، کمتر از یک ماه دیگر به وقوع می‌پیوندد، مهم‌ترین تغییر ژئوپلیتیکی این کشور پس از جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود.این موضوع باعث بروز کشمکش‌ها میان سیاست‌مداران انگلیس شده و شکاف عمیقی در جامعه این کشور شده است؛ طی همه‌پرسی سال 2016بالغ بر 52 درصد از مردم به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند و 48 درصد دیگر، مخالف این اقدام بودند.
این رهبر محافظه‌کار گفته است بریتانیا "تمام و کمال" از اتحادیه اروپا بیرون می‌آید و لندن، کنترل سیاست تجاری‌اش را از ابتدا در دست خواهد گرفت.
در همین حال، دیپلمات‌های اتحادیه اروپا در واکنش به محتویات طرح‌های جانسون، آن را "اساسا معیوب" خواندند و احتمال کمی برای تصویب شدن آن قائل شدند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: تقویت 40 درصدی پول ملی و مهار رشد تورم حضرت آیت‌الله جوادی آملی: برخی در کشور دهه غارت و چپاول داشتند که از آنها غفلت شده بود رئیس جمهور : اگر می خواهیم زودتر پیروز شویم باید از ایران صدای اتحاد شنیده شود ظریف: عربستان اگر به منطقه برگردد با آغوش باز ایران مواجه می شود تحلیل سیاسی هفته توصیه های مهم رهبر انقلاب به سپاه حل اختلاف میان ارتش و سپاه در جنگ، به روایت جانشین فرمانده کل قوا تویط وزارت بهداشت اعلام شد جزئیات ماجرای ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا در استان چهارمحال و بختیاری به ایدز نخست وزیر انگلیس: هر چه می‌خواهد بشود، 9 آبان از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم ترامپ: دموکراتها به دنبال کودتای سیاسی هستند سخنگوی وزارت خارجه با محکوم کردن اظهارات مداخله‌جویانه دبیرکل ناتو: دخالت بیگانگان در ترتیبات امنیتی منطقه عامل ناامنی است در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ دولت نظام نامه اجرای قانون ثبت شرکت‌ها را اصلاح کرد وام نوبت ششم بازنشستگان کشوری واریز شد امضا و تبادل توافقنامه گسترش و توسعه خط 6 مترو در منطقه 2 تهران