رئیس مرکز جذب وزارت علوم: تعداد هیات علمی زنان در دولت روحانی به 12 هزار نفر رسید

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از افزایش 6 هزار و 300 عضو هیات علمی زنان در دولت روحانی خبرداد و گفت: تعداد اعضای هیات علمی زنان از سال 92 تا بهمن 1397 به 12 هزار نفر رسید.
محمدرضا رضوان طلب در گفتگو با ایرنا اظهارداشت: طبق آمار مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تعداد اعضای هیات علمی زنان تا قبل از سال 88 در دانشگاه‌های کشور دو هزار و 200 نفر بود که این تعداد تا سال 92 به پنج هزار و 700 نفر افزایش یافت.
وی افزود: از ابتدای دولت یازدهم تا بهمن 97 تعداد اعضای هیات علمی زنان به 12 هزار نفر رسید.
وی خاطرنشان کرد: تعداد متقاضیان زن برای عضویت در هیات علمی در فراخوان‌ها معمولاً 15 درصد کمتر از مردان است که این آمار در درصد جذب زنان به عنوان هیات علمی تاثیر دارد.


معاون وزیر علوم یادآور شد: نسبت جذب اعضای هیات علمی پیمانی قبل از دولت یازدهم یک به 6 بود ولی این نسبت در سال 98 به یک به سه رسید؛ در واقع از هر سه نفر پیمانی جذب شده، یک نفر زن و دو نفر مرد جذب شده‌اند.
رضوان طلب درباره عملکرد مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جذب زنان به عنوان هیات علمی اعلام کرد که در ابتدای سال 96 این عملکرد 24 بود و در سال 98 به 30 درصد افزایش یافت.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر نفت اعلام کرد: توسعه فاز 11 پارس‌جنوبی توسط پتروپارس قطعی شد رئیس جمهور در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادهای علمی جهانی: نخبگان و مدال‌آوران المپیادهای جهانی، قهرمانان عرصه استعداد، آموزش و یادگیری هستند مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی: جریانی وجود دارد که نمی‌خواهد افراد صادق به کشور خدمت کنند نیویورک تایمز گزارش داد: درخواست بن سلمان از پاکستان و عراق برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض ترامپ: بیا منو بگیر! ظریف در صحن علنی مجلس: روابط با همسایگان، اولویت نخست سیاست خارجی ایران است ماجرای «لردگان» و 5 نکته که باید به آنها توجه کنیم ضرورت اصلاح ساختار بودجه برای هدفمند شدن واقعی یارانه‌ها 987 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به چه کسانی می‌رسد؟ عادل عبدالمهدی متعهد شد مفسدان را به دستگاه قضا تحویل دهد شرط‌بندی روی اسب مرده! وزیر امور خارجه: اروپایی‌ها در موقعیتی نیستند که از برجام خارج شوند در جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛ تصویب یک فوریت نظام‌نامه مشارکت شهرداری با سازمان‌های مردمی رئیس مرکز جذب وزارت علوم: تعداد هیات علمی زنان در دولت روحانی به 12 هزار نفر رسید وزیر راه و شهرسازی: تجهیزات سازمان هواشناسی از شرکت‌های داخلی خریداری می‌شود