در جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛ تصویب یک فوریت نظام‌نامه مشارکت شهرداری با سازمان‌های مردمی

اعضای شورای شهر تهران دیروز به یک فوریت طرح نظام‌نامه مشترک و تعامل تشکل‌های غیردولتی با مدیریت شهری رای مثبت دادند.
روز گذشته بررسی یک فوریت نظام‌نامه مشارکت و تعامل تشکل‌های غیردولتی با مدیریت شهری روی میز بررسی شورا قرار گرفت و الهام فخاری با بیان این‌که هنوز نتوانسته‌ایم در زمینه‌های مختلف به صورت نظام‌مند و موثر از همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های غیردولتی در برنامه‌های شهری استفاده کنیم، گفت: به همین دلیل یک فوریت این نظام‌نامه مشترک تقدیم شورا شد.
وی با بیان این‌که این نظام‌نامه کمک می‌کند به جای همکاری‌های بخشی و سلیقه‌ای با سازمان‌های مردم‌نهاد، بتوانیم به صورت نظام‌مند، شفاف و قابل نظارت همکاری داشته باشیم، اظهار کرد: مهم‌ترین و بزرگترین بخش مدنی شهر، شورایاری‌ها نیستند و آنها تنها یکی از بخش‌های مدنی شهر هستند و نباید تفاهم‌ این نظام‌نامه فعالیت‌های شورایاری‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.
در نهایت یک فوریت نظام‌نامه مشترک و تعامل تشکل‌های غیردولتی با مدیریت شهری به تصویب رسید و موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی ارسال شد.


تشکیل 15 تا 20 هزار پرونده حقوقی در شهرداری
رئیس شورای شهر تهران از شهرداری خواست که رسیدگی به پرونده‌های حقوقی دانه درشت را زودتر انجام دهد.
مهندس محسن هاشمی پیش از آغاز جلسه علنی شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران در مورد جلسه هم اندیشی اعضای شورا، گفت: مدیر کل حقوقی شهرداری به جلسه هم اندیشی آمدند و در مورد وضعیت پرونده‌های حقوقی شهرداری و روش‌های کم کردن آن صحبت شد.
وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های حقوقی در طول زمان افزایش یافته است گفت: درحال حاضر تعداد پرونده‌های حقوقی شهرداری حدود 15 تا 20 هزار پرونده است که در این جلسه تاکید شد که سعی شود با سرعت بخشیدن به پیگیری‌ها و یا تعامل، پرونده‌های حقوقی را حل و فصل کنند.
هاشمی ادامه داد که در این جلسه تاکید شد که پرونده‌های درشت دانه را زودتر بررسی کنند.
رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد که باید با تعامل و بررسی از ازدیاد پرونده‌های حقوقی جلوگیری کرد.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر نفت اعلام کرد: توسعه فاز 11 پارس‌جنوبی توسط پتروپارس قطعی شد رئیس جمهور در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادهای علمی جهانی: نخبگان و مدال‌آوران المپیادهای جهانی، قهرمانان عرصه استعداد، آموزش و یادگیری هستند مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی: جریانی وجود دارد که نمی‌خواهد افراد صادق به کشور خدمت کنند نیویورک تایمز گزارش داد: درخواست بن سلمان از پاکستان و عراق برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض ترامپ: بیا منو بگیر! ظریف در صحن علنی مجلس: روابط با همسایگان، اولویت نخست سیاست خارجی ایران است ماجرای «لردگان» و 5 نکته که باید به آنها توجه کنیم ضرورت اصلاح ساختار بودجه برای هدفمند شدن واقعی یارانه‌ها 987 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به چه کسانی می‌رسد؟ عادل عبدالمهدی متعهد شد مفسدان را به دستگاه قضا تحویل دهد شرط‌بندی روی اسب مرده! وزیر امور خارجه: اروپایی‌ها در موقعیتی نیستند که از برجام خارج شوند در جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛ تصویب یک فوریت نظام‌نامه مشارکت شهرداری با سازمان‌های مردمی رئیس مرکز جذب وزارت علوم: تعداد هیات علمی زنان در دولت روحانی به 12 هزار نفر رسید وزیر راه و شهرسازی: تجهیزات سازمان هواشناسی از شرکت‌های داخلی خریداری می‌شود