‎روحانی برای ایران

‎شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری بیش از دیگر مشارکت‌ها برای مردم اهمیت دارد؛ زیرا نهاد دولت بر منابع انسانی و مادی جامعه مسلط است.  ‎در کشوری که امکان فعالیت تشکیلاتی وسیع در آن وجود ندارد و احزاب نمی‌توانند در نهادینه‌کردن مشارکت مردم نقش مؤثری ایفا کنند، گذشته از سوابق و سلایق شخصی، هر یک از نامزدهای ریاست‌جمهوری نماینده یک رویکرد و گفتمان برای اداره امور و حل مسائل جاری کشور هستند. ‎حسن روحانی به‌دلیل شخصیت و مواضعی که ابراز کرده و از سویی به دلیل سنخ تقابل و رقابتی که با وی وجود دارد، اکنون نماینده رویکردی است که از دوران مشروطه...
... برای حاکمیت عقلانی و قانون در ایران آغاز و با تلاش نخبگان و مردم، آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت جامعه را مطالبه می‌کند. 
روحانی که از بطن جامعه روحانیت و اصولگرایی برخاسته است، در پی تلاش و تجربیاتی که از همراهی با معمار انقلاب، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، دارد، موفق شده نمایندگی گروه‌های روشنفکر و اصلاح‌طلب ایران را نیز برعهده بگیرد؛ به‌گونه‌ای که امروز اصلاح‌طلبان پس از حذف‌ها و درک محدودیت‌ها و با تمرین و تجربه روند عقل‌گرایی و اعتدال در سیاست‌ورزی با طیب‌خاطر در دوره دوم نیز از او پشتیبانی می‌کنند و در وضعیت کنونی او را خیرالموجودین برای ریاست‌جمهوری می‌دانند و ازاین‌رو تمام‌قد برای پیروزی و موفقیت وی تلاش می‌کنند. انتخاب و موفقیت روحانی به دلایل متعددی برای جامعه ایرانی اهمیت راهبردی دارد: 
1- پیروزی روحانی به توازن نیرو‌های داخلی نظام، طیف‌ها و جریانات سیاسی و اجتماعی کشور کمک می‌کند؛ زیرا او علاوه بر برخورداری از حمایت روشنفکران و اصلاح‌طلبان که منتقدان وضع موجود هستند، به رویکرد علمی و آکادمیک برای توسعه و پیشرفت کشور که در فرایند توسعه منابع انسانی به‌سرعت در حال گسترش است، نزدیک‌تر است؛ درحالی‌که رقبای او پیرو رویکرد سنتی و محافظه‌کارانه هستند که از هر جهت فاصله خود را به‌شدت با رویکردهای علمی و آکادمیک به‌ویژه با دستاوردهای علوم انسانی حفظ کرده‌اند و گاهی علیه یا مغایر آن اعلام موضع می‌کنند. 
2- پیروزی روحانی بر امنیت ایران، منطقه غرب آسیا و خلیج‌فارس به دلیل ماهیت گفتمان اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایی وی و ماهیت گفتمان اصولگرایی و انقلابی رقبای او مؤثر است؛ در این مورد حفظ وحدت ملی در داخل با اقلیت‌های دینی و مذهبی بیشتر میسر است و شکستن نقارها و ایجاد تعامل با کشورهای منطقه به‌ویژه اعراب آسان‌تر می‌شود و کوتاه‌سخن آنکه احتمال تبدیل‌شدن ایران به عراق یا سوریه‌ای دیگر بعد از انتخابات کاهش می‌یابد. 


‎3- پیروزی روحانی آرامش و امنیت ایران را در سطح بین‌المللی تثبیت می‌کند و بهانه‌جویی برای نقض برجام و برهم‌زدن تعهدات را از ترامپ و دیگر ماجراجویان بین‌المللی می‌گیرد و از اجماع مسبوق‌به‌سابقه جهان علیه ایران جلوگیری می‌کند. 
‎4- با توجه به پیروزی در برجام، انتخاب مجدد روحانی علاوه بر حفظ اقتدار ایران در عالی‌ترین سطح منطقه، استفاده از دیپلماسی گفت‌وگو را در رفع تهدیدها و بحران‌های منطقه بیش‌از‌پیش میسر می‌کند. 
5- با پیروزی روحانی امکان مشارکت ملی و محلی برای توسعه کشور با ارائه راهبردها، برنامه‌ها و مدیریت بهینه ممکن می‌شود؛ زیرا در گفتمان رقبای او، راهبرد، برنامه و واقع‌نگری کمتری مشاهده می‌شود و عامه‌گرایی و کلی‌گویی‌های بدون‌ضابطه، اعوجاج و مخالفت با علم و داشتن رویکردهای پوپولیستی نسبت به اقتصاد و اجتماع موج می‌زند.