دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند خبر داد: تخریب 3800 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شش ماهه نخست سال در دماوند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از تخریب 3800 مورد ساخت و ساز غیرمجاز طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: به ارزش بیش از 50 هزار میلیارد تومان اراضی از تغییر کاربری و تصرف اراضی ملی جلوگیری شده است.
به گزارش میزان، حسن ابراهیمی بسابی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از تخریب 3800 مورد ساخت و ساز غیرمجاز طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و بیان کرد: یکی از معضلاتی که شهرستان دماوند را گرفتار کرده، مجوز‌هایی است که در استان از طریق کمیسیون‌های مربوطه صادر می‌شوند و منجر به بروز معضلاتی همچون تبدیل باغات و اراضی کشاورزی به ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تصرف اراضی ملی می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند ادامه داد: چند سالی است که دادستانی با جدیت مانع ساخت و ساز‌های غیرمجاز شده و همچنین مسائل و مشکلات به مسئولان کشور منتقل گردیده و در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری و تصرف اراضی ملی و تبدیل باغات میوه به ساخت و ساز‌های غیرمجاز اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
ابراهیمی بسابی بیان کرد: شهرستان دماوند در حوزه آزادسازی اراضی کشاورزی همچنان در سطح کشور پیشتاز است و رتبه اول را دارد.


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری حدود 1800 مورد تخریب در حوزه کشاورزی صورت گرفته است که این رقم با احتساب اراضی غیر کشاورزی در حوزه‌های امور آب، مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی به بیش از دو هزار مورد می‌رسد.
ابراهیمی بسابی با بیان اینکه تاکنون از فعالیت بیش از 20 شهرک جلوگیری شده است، اظهار کرد: در دو سال اخیر هیچ‌گونه ساخت و سازی در این شهرک‌ها صورت نگرفته است.
دادستان عمومی و انقلاب دماوند در پایان گفت: به ارزش اراضی بیش از 50 هزار میلیارد تومان، از تغییر کاربری و تصرف اراضی ملی جلوگیری شده است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ رشد تولیدات صنعتی مثبت شد افتتاح چند طرح عمرانی درخراسان جنوبی با حضور معاون اول رئیس جمهور جهانگیری: تمام امکانات را برای تولید و رفاه در خراسان جنوبی بکار خواهیم گرفت رئیس سازمان انرژی اتمی: ظرف دو یا سه هفته آینده از زنجیره 30 تایی IR6 رونمایی می‌شود تولید بنزین یورو 5 در کشور افزایش یافت وزیر نیرو: هر هفته 30 روستای کشور به شبکه آبرسانی پایدار متصل می‌شود فردی که با 20 میلیارد تومان تراکنش مالی یارانه می‌گرفت آغاز دور جدید حذف یارانه ثروتمندان در روزهای آینده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند خبر داد: تخریب 3800 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شش ماهه نخست سال در دماوند کالین پاول: سیاست خارجی کنونی آمریکا افتضاح است بایدن: آیا رئیس جمهوری روان‌پریش‌تر از ترامپ دیده‌اید؟ ناآرامی‌های عراق و لزوم اجرای «طرح صلح هرمز» چرخه معیوب پرداخت یارانه رئیس قوه قضاییه «دستورالعمل شناسایی و تقدیر از مفاخر دستگاه قضایی» را ابلاغ کرد 130 بار مراجعه برای دریافت شناسه ملی زمین مهدیه از اوقاف!