130 بار مراجعه برای دریافت شناسه ملی زمین مهدیه از اوقاف!

شهر عباس‌آباد مازندران که روزی در اوایل انقلاب به قم مازندران معروف شده بود از قبل از انقلاب دارای یک مسجد داخل شهر و با گسترش شهر و افزایش جمعیت، از سال‌ها قبل مردم به فکر ساختن مسجد کمکی برای شهر افتادند و لکن تهیه زمین مشکل بود تا آنکه خیّری سیصد متر زمین وقف کرد ولی مسئولین و متولیان مربوطه نپذیرفتند و گفتند حداقل هزار متر زمین باید باشد. با اطلاع‌رسانی‌های متعدد، یکی از خانواده‌های متدین در بهترین نقطه شهر که فاصله هم با تنها مسجد شهر رعایت شده است بالای هزار مترمربع زمین در اختیار اوقاف برای ساخت مهدیه و مسجد و مجتمع فرهنگی و قرآنی گذاشت. اعضاء این خانواده زمین را به شرط ساخت بنای موردنظر رسماً وقف کردند و بعد برای ساخت با نظر اوقاف اقدام کردند و کارشناسی‌های متعدد شده و موافقت را گرفته و همه‌ کارشناسان موقعیت را مناسب‌ترین مکان برای ساخت مسجد یا مهدیه نظر دادند.
از تاریخ 27/10/1394 که زمین رسماً تحویل اوقاف شهرستان شد، تاکنون نماینده خیّرین برای دریافت جواز و تکمیل مدارک دریافت جواز بیش از 130 مرتبه به جاهای مربوطه مراجعه کرده است تا به مرحله‌ای رسید که نیاز به شناسه ملی زمین پیدا کرد.
قبلاً اداره اوقاف شهرستان شناسه را دریافت و تحویل خیّرین می‌داد حالا قانون عوض شده بعد از مدت‌ها فرمودند خودتان به اداره کل ساری مراجعه کنید... بعد از چندین مرتبه رفت و آمد فرمودند از دست اوقاف ساری خارج شده شما باید به اوقاف کشور در خیابان نوفل لوشاتوی تهران بروید چندین مرتبه به آنجا مراجعه کردم و بعد از ماه‌ها گفتند مشکلی با اداره ثبت کشور پیش آمد قرار است آنها شناسه زمین شما را بدهند ماه‌ها گذشت به معاون امور مجلس اوقاف متوسل شدم نتیجه‌ای حاصل نشد، به نماینده مجلس متوسل شدم نتیجه‌ای حاصل نشد، به امام جمعه متوسل شدم، نشد و به هر که می‌گویم، می‌گویند مگر می‌شود زمین از شما و ساخت از شما فقط برای گرفتن یک شناسه ملی زمین (یک شماره) این همه سرگردانی؟ و به ظاهر همه می‌گویند حق با شماست نباید اذیت می‌شدید ولی عملاً وارد چهارمین سال وقف زمین شدیم و مصالح ساختمان چند برابر شده است و ما هنوز اندرخم یک کوچه‌ایم. و خیلی از مسئولین، متاسفانه می‌گویند همه مساجد و حسینیه و مهدیه بدون جواز ساخته شده‌اند شما هم بسازید. چه کسی جرات می‌کند خراب کند! واقعاً از طلاگشتن پشیمان گشته‌ایم – مرحمت فرمود ما را مِس کنند – وقف را هم قادر به ابطال نیستند.
البته من به عنوان نماینده خیرین این آمادگی را دارم که برای دریافت شناسه ملی زمین وقف شده رسمی اگر بدانم درست می‌شود به جای خیابان نوفل لوشاتوی تهران (اوقاف کشور) به خود نوفل لوشاتوی فرانسه هم سری بزنم... به شرطی که بدانم سرکاری نباشد و خیلی هم به طعنه می‌گویند تازه شما روحانی بودی یکصد و سی مرتبه آمد و شد کردی اگر شخصی بودی هنوز نیمه راه دریافت جواز هم نرسیده بودی... شما را به خدا قسم اگر راهی میان‌بر سراغ دارید نشانم دهید که خیلی خسته‌ام کرده‌اند. بسیار عجیب است که زمین از ما – ساخت از ما – برای دریافت یک شناسه زمین سه سال سرگردانی!
مهدی عباسپور - فرهنگی بازنشسته و طلبه
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ رشد تولیدات صنعتی مثبت شد افتتاح چند طرح عمرانی درخراسان جنوبی با حضور معاون اول رئیس جمهور جهانگیری: تمام امکانات را برای تولید و رفاه در خراسان جنوبی بکار خواهیم گرفت رئیس سازمان انرژی اتمی: ظرف دو یا سه هفته آینده از زنجیره 30 تایی IR6 رونمایی می‌شود تولید بنزین یورو 5 در کشور افزایش یافت وزیر نیرو: هر هفته 30 روستای کشور به شبکه آبرسانی پایدار متصل می‌شود فردی که با 20 میلیارد تومان تراکنش مالی یارانه می‌گرفت آغاز دور جدید حذف یارانه ثروتمندان در روزهای آینده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند خبر داد: تخریب 3800 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شش ماهه نخست سال در دماوند کالین پاول: سیاست خارجی کنونی آمریکا افتضاح است بایدن: آیا رئیس جمهوری روان‌پریش‌تر از ترامپ دیده‌اید؟ ناآرامی‌های عراق و لزوم اجرای «طرح صلح هرمز» چرخه معیوب پرداخت یارانه رئیس قوه قضاییه «دستورالعمل شناسایی و تقدیر از مفاخر دستگاه قضایی» را ابلاغ کرد 130 بار مراجعه برای دریافت شناسه ملی زمین مهدیه از اوقاف!