ضربات مهلک ارتش یمن به متجاوزان سعودی در «عسیر» و «نجران»

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضربات مهلکی را به متجاوزان سعودی در «عسیر» و «نجران» وارد کردند.به گزارش خبرگزاری المسیره، متجاوزان سعودی تلاش کردند تا بر پایگاه‌های ارتش یمن در عسیر تسلط یابند.تلاش مذبوحانه متجاوزان سعودی با دخالت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ناکام ماند و آن‌ها ضربه مهلکی را متحمل شدند.
ازسوی دیگر، در شهر نجران نیز نیروهای یمنی خودروهای متعلق به متجاوزان را هدف قرار داده و تعدادی از آنها را منهدم کردند.
در همین حال امارات در اقدامی مغایر با تصمیم اعلامی خود مبنی بر عقب‌نشینی از یمن و گواهی بر ادامه اشغالگری‌اش در جنوب این کشور، یک کشتی نظامی جدید حامل سلاح و مهمات به جزیره سقطری یمن فرستاد.
وبگاه یمنی متابعات خبر داد یک کشتی نظامی متعلق به امارات روز دوشنبه بندر «عدن» در جنوب یمن را ترک کرد و عازم جزیره «سقطری» یمن شد.این منابع تاکید کردندکشتی اماراتی که به سمت سقطری حرکت کرده، علاوه بر مهمات و سرباز دارای تجهیزات نظامی سنگین و متوسط است و در چارچوب بخشی از طرح امارات برای اشغال کامل جزیره سقطری است و دیگر برای اینکه امارات از برخی از سقطرایی‌هایی که به آنها تابعیت اماراتی داده برای ایجاد آشوب و اغتشاش و خشونت علیه مقامات محلی وابسته به دولت منصور هادی استفاده کند که تحت رهبری «رمزی محروس»، استاندار این استان یمن هستند.


استان سقطری طی ماه‌های گذشته شاهد ناآرامی‌های متعددی بوده است و یک بار نیروهای تحت امر خلفان المزروعی، نماینده امارات در سقطری با حمله به مقرهای امنیتی در این جزیره قصد کودتا علیه دولت منصور هادی در آنجا را داشتند، اما این تلاش آنها نافرجام ماند.
دولت مستعفی یمن که در حمایت عربستان سعودی است بارها تاکید کرده که «اماراتی‌ها از سقطری چه می‌خواهند درحالی که در آنجا نه حوثی‌ها و نه القاعده، داعش یا دیگر عناصر خرابکار حضور ندارند.
در شرایطی که عربستان با شکست در جنگ علیه یمن و تحمل ضربات یمنی در عمق خاک خود مجبور به مذاکره با دولت صنعا می‌بیند امارات از بیم اینکه عربستان بدون هماهنگی با آن به توافقی با انصارالله دست یابد با تشدید جبهه‌های الحدیده، تعز و حالا سقطری قصد دارد دیگران را مجبور کند آن را در مذاکرات شریک کنند.
سقطری جزیره‌ای در دهانه خلیج عدن و در آب‌های جنوبی این کشور با جاذبه‌های طبیعی فراوان است که اکنون تحت اشغال کامل امارات قرار دارد. اواخر سال 2015 امارات کار سلطه بر مجمع‌الجزایر سقطری را آغاز کرد. بعد از دو توفان «چابالا» و «میگ» که زیرساخت‌ها در جزیره را تخریب کرد، امارات تحت پوشش اقدامات خیرخواهانه وارد جزیره شد و با استفاده از ضعف دولت مرکزی در یمن، سلطه خود را بر آن محکم کرد.
از دیرباز اماراتی‌ها چشم طمع به سقطری دوخته‌اند. قبل از تشکیل جمهوری یمن، سفرهایی از سقطری به امارات و عمان و بالعکس برای غواصی و کشف مروارید انجام می‌شده است. برخی از این مردم محلی در سقطری مانده‌اند و برخی از مردم سقطرا و جنوب یمن به امارات رفته و مقیم شده‌اند. هم‌اکنون تعداد مردم سقطری که در امارات مقیم شده‌اند، حدود 20 هزار نفر تخمین زده می‌شود که در امارت عجمان ساکنند.
سایر اخبار این روزنامه
9 محصول دارویی جدید رونمایی شد مخالفت گسترده با حمله احتمالی ترکیه به شمال سوریه بازگشت آرامش به بغداد و استان‌های جنوبی در آستانه اربعین دکتر روحانی در دیدار وزیر، معاونین و مدیران ارشد وزارت اطلاعات: رویکرد وزارت اطلاعات باید جامعه امن باشد نه جامعه امنیتی بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر افشای توطئه تجزیه یمن به سه اقلیم چین سامانه موشکی دفاعی خود را با کمک روسیه تقویت می‌کند ضربات مهلک ارتش یمن به متجاوزان سعودی در «عسیر» و «نجران» با حضور معاون اول رئیس جمهور ذوب آهن اصفهان تندیس واحد نمونه کشوری استاندارد را دریافت کرد ترکیه، تکرار اشتباه؟ شرط وزارت بهداشت برای حذف ارز 4200 تومانی دارو دیوان عدالت اداری اعلام کرد: ممنوعیت اخذ درصد از اراضی روستایی متقاضی تغییر کاربری توسط بنیاد مسکن رونمایی از تمبر جاذبه‌های گردشگری منطقه 2 در برج میلاد تجهیز 17 گرمخانه‌ تهران در آستانه فصل سرما رایزنی وزیران امور خارجه ایران و ترکیه در خصوص آخرین تحولات شمال شرق سوریه