کابوس مرگبار «آبراهام لینکلن»

سرعت شناورهای تندروی سپاه به حدود سه برابر سریع ترین شناور موجود در دنیا یعنی نزدیک به 90 نات [گره دریایی] در ساعت رسید تا خلیج فارس و تنگه هرمز از همیشه برای نیروهای غیرخودی ناامن تر شود. هر نات برابر 1.852 کیلومتر است که با این حساب سرعت شناور جدید سپاه که دیروز از آن خبر داده شد، نزدیک به 170 کیلومتر در ساعت می شود. این درحالی است که سرعت نهایی نسل جدید شناورهای تندروی آمریکایی تنها 45 نات یا حدود 85 کیلومتر بر ساعت است. به گزارش فارس «رادارگریزی» و «بدون سرنشین» بودن مهم ترین ویژگی های شناورهای سپاه است؛ دو ویژگی که در صورت ترکیب با اصلی‌ترین مولفه قایق‌های تندروی سپاه یعنی سرعت، مثلث تهدید بالقوه‌ای را برای شناورهای دشمن به وجود می‌آورد.
شناورهای سپاه 2 برابر تندروترین شناور آمریکا سرعت دارد
زیباکنار دیروز در ششمین همایش ملی شناورهای تندرو میزبان فرمانده سپاه بود تا از جدید ترین شناور ایران پرده برداری کند. شناوری که نمونه آن تنها در ایران وجود دارد و می تواند راهبردی ترین ناوهای غول پیکر آمریکایی را از کار بیندازد. فناوری شناورهای تندرو [با این اشل سرعتی] در انحصار سپاه است که در ادبیات رسانه های خارجی به آن ها «زنبورهای سرخ» می گویند. پیش از این پرسرعت ترین شناورهای سپاه حدود 70 نات سرعت داشت اما اکنون شناورهای سپاه که به موشک‌های کروز با بردهای مختلف از 25 تا 300 کیلومتر مجهز هستند، به سرعت 90 نات در ساعت رسیده اند. اهمیت این سرعت وقتی درک می شود که بدانیم سرعت نهایی نسل جدید شناورهای تندروی آمریکایی تنها 45 نات یا حدود 85 کیلومتر بر ساعت است. همچنین ناو هواپیمابر راهبردی آبراهام لینکلن هم که زمانی جابه جایی آن ها، موجب تغییر برخی دولت ها در دنیا می شد، تنها 55 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد. چیزی حدود یک سوم شناور تندروی سپاه. مسئله ای که یک کابوس مرگبار برای ناوهای حجیم و پر سروصدای آمریکایی است. به گزارش تسنیم احتمالاً در شناور جدید سپاه از موتور واتر جت ملی که سال گذشته رونمایی شد استفاده شده است. از آن جایی که در این موتور، عنصری به نام پروانه وجود ندارد، شناور جدید سپاه می تواند در آب های کم عمق و به ویژه خلیج فارس و جزایر آن به کار بیاید.
فرمانده نیروی دریایی سپاه: در  1.5 سال اخیر 6 سیلی محکم به آمریکا زده ایم


دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم ششمین همایش شناورهای تندروی سپاه، از این شناورها که نام آن برده نشده است، گفت: در آینده نزدیک به سمت شناورهای تندرو با سرعت ۱۰۰ نات خواهیم رفت. فرمانده نیروی دریایی سپاه از شش سیلی محکم سپاه به آمریکا در یک و سال نیم اخیر خبر داد. وی البته به جزئیات این شش سیلی اشاره ای نکرد. تنگسیری گفت: از ابتدای شروع همایش شناور‌های تندرو تا امسال توانستیم پیشرفت ۱۰ برابری داشته باشیم و از سال گذشته تا امسال نیز ۲۰ درصد پیشرفت داشتیم که نشان‌دهنده فعالیت فرهیختگان و دانشگاهیان در بحث شناور‌های تندرو است.
سلامی: دریا میدانی تعیین کننده در نبرد ما با مستکبران است
همزمان سردار حسین سلامی در مراسم دانش‌آموختگی جمعی از دانشجویان دانشگاه امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه در زیباکنار اظهار کرد: دریا میدانی تعیین‌کننده در نبرد با مستکبران است و نیروی دریایی سپاه نیز در دفاع از مواضع ملت ایران در آمادگی کامل به‌سر می‌برد. وی با بیان این که دشمنان ملت ایران حتی در حداکثر قدرت خود نیز در برابر جمهوری اسلامی ایران کم‌توان هستند و حرفی برای گفتن ندارند، تاکید کرد: با وجود این، ما هیچ‌وقت دشمن را دست‌کم نمی‌گیریم. وی افزود: تمام قدرت‌های جهان بدانند که اگر بخواهند با سرنوشت ملت ایران بازی کنند، با سرنوشت آن‌ها بازی می‌کنیم.