در مراسم گرامیداشت روز جهانی نابینایان اعلام شد مستمری معلولان باید معادل حداقل حقوق باشد

رئیس سازمان بهزیستی: براساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، مستمری معلولان باید معادل حداقل حقوق باشد.
آقای وحید قبادی دانا در مراسم روز جهانی نابینایان که دیروز در تالار ایوان شمس برگزار شد، گفت: 189 هزار فرد نابینا در کشور زندگی می‌کنند، امروز بهانه‌ای شد تا روز عصای سفید را گرامی بداریم. از جامعه درخواست می‌کنم که همه افراد دارای معلولیت را ببینند؛ باید ساختمان‌ها، پارک‌ها، معابر و اماکن را طوری طراحی کنیم که آن‌ها هم بتوانند به راحتی زندگی کنند.
وی تصریح کرد: براساس قانون جامع، مستمری معلولان باید معادل حداقل حقوق باشد، درحالی که هم‌اکنون تا رسیدن به این مبلغ فاصله داریم و چه کنیم که دستمان خالی است. مشکلات آنقدر زیاد است که هزینه‌ها دست ما را بسته است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در شرایط فعلی 22 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم، درحالی که نمایندگان مجلس با 1100 میلیارد تومان موافقت کرده‌اند و این حدود یک بیستم آن چیزی است که باید اختصاص پیدا کند. تا امروز مبلغی از این اعتبار تخصیص پیدا نکرده است و ما پیگیری‌های بسیاری را انجام دادیم. قرار شد سازمان برنامه و بودجه تا پایان ماه اعتباری تخصیص دهد.


رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: از میان یک میلیون و 450 هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی، 100 هزار نفر چند معلولیتی هستند که شرایط زندگی برای آن‌ها سخت‌تر است و ما این افراد را در اولویت قرار داده ایم.
قبادی دانا تصریح کرد: 14 هزار خانواده دارای دو معلول شناسایی شده‌اند که مسکن 6000 نفر در مرحله اول، احداث شده و صاحب خانه شده‌اند و 6000 نفر نیز در اولویت بعدی قرار دارند که مسکن آن‌ها درحال ساخت است.
سایر اخبار این روزنامه
نخستین محموله بنزین یورو 5 پالایشگاه لاوان به مصرف داخلی رسید رئیس جمهور در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی: برای ریشه کنی تهدید کنندگان سلامت مردم منطقه باید در مقابل آتش افروزان بایستیم دولت با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند ظریف: چرا با تزریق ناامیدی غرور ملی مردم را می شکنید؟ سخنگوی سازمان انرژی اتمی: در کاهش تعهدات برجامی حساب شده عمل کردیم چرا برخی از قطعات در خودروهای صفر حذف شد؟ افشای فشار دو نخست‌وزیر سابق انگلیس بر بحرین بعد از ورود به منبج و حومه رقه صورت گرفت: پیشروی ارتش سوریه به سمت کوبانی تلاش مذبوحانه حامیان تروریسم در شمال سوریه دکتر روحانی از حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی عیادت کرد تشریح طرح 4 ماده‌ای ایران، برای حل و فصل سیاسی بحران یمن در مراسم گرامیداشت روز جهانی نابینایان اعلام شد مستمری معلولان باید معادل حداقل حقوق باشد جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند