سخنگوی دولت: اتهام زنی و بردن‌ آبروی افراد امتداد آمدنیوز است

سخنگوی دولت از رسانه‌ها خواست از اتهام‌زنی و گمانه زنی که به نوعی امتداد آمدنیوز است و باعث بردن آبروی افراد می‌شود خودداری کنند و در عین حال گفت: باید ساحت پاک رسانه را از باج نیوزها و «تروریست‌های آبرو» جدا کرد.
علی ربیعی در حاشیه نشست هیات وزیران در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: اساساً این موضوع را در چارچوب رسانه و از موضع یک شبکه اجتماعی منتقد و آزاد نمی‌دانم. اعتقاد خودم و دولت این است که به مخالفان احترام قائل شویم اما آمدنیوز را نباید در این ردیف قرار داد. آمدنیوز جریانی بود که به همراه سرویس‌های اطلاعاتی، افراد خوش‌نام و اتکای روانی جامعه را تخریب می‌کرد.
ربیعی درباره احتمال ارتباط داخلی با آمدنیوز هم گفت: 2 تا سه روز پیش، یکی از سایت‌ها افرادی که فاضل و معتقد به ایران هستند را به عنوان به این شبکه مرتبط دانست. باید از قضاوت‌های تند صرف نظر کرد و اجازه دهیم دوستان ما در سازمان اطلاعات سپاه با همان صداقتی که کار را دنبال کردند، موضوع را دنبال می‌کنند.
وی درباره گزارش‌هایی درباره حمله ملخ‌ها از طرف شرق کشور در سه ماهه پایانی سال و تمهیدات دولت در این زمینه گفت: دولت در حمله ملخ‌ها در سری قبل و مبارزه با این مساله که در ابتدای سال رخ داد، موفق عمل کرد؛این پدیده برون مرزی است که محیط‌زیست ما با آن مواجه می‌شود چون تجربه‌های قبلی وجود دارد براساس همان تجارب و گزارش‌ها وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با این پدیده آمادگی کامل دارد.


سخنگوی دولت درباره درگیری احتمالی ارتش سوریه و ترکیه در شمال سوریه اظهار داشت: ما نگرانی دولت ترکیه را در مرزهای جنوبی خود درک می‌کنیم، اما معتقدیم راهکار این مساله نظامی نیست ما همچنین نگران امنیت و زندگی برادران و و خواهران کرد در شمال سوریه هم هستیم.وی خواستار پایان عملیات ترکیه در شمال سوریه شد و با زیانبار دانستن یکجانبه گرایی گفت: از طرفی راه حل این مساله تداوم روند گفت‌و‌گوهای آستانه و مذاکره تمام طرف‌ها و برگشتن به مرزها است و جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل این مساله آماده هر گونه همکاری است.
سخنگوی دولت درباره تعیین تکلیف لایحه پالرمو گفت: نظر حقوقی دولت این است که با توجه به رفع ایرادات حقوقی که شورای نگهبان گرفته است و مجلس این ایرادات را رد کرد و مجدد مجمع مایل بود که این موضع را خودشان بررسی کنند رئیس جمهوری تصمیم گرفته تمام روند طی شده در مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام را مورد بررسی قرار دهد و تصمیم نهایی را رئیس جمهوری اتخاذ خواهد کرد.
وی درباره نتیجه بررسی‌ها در مورد حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ گفت: ما درحال برسی هستیم حدس قوی می‌زنیم که این حمله توسط 2 دولت (یک رژیم و یک دولت) برنامه‌ریزی و انجام شده است، ما باید اطمینان حاصل کنیم.
ربیعی گفت: ما تمایل داریم امنیت منطقه حفظ شود اما اجازه نخواهیم داد که کسی احساس کند به ما لطمه زده است. این شلیک‌ها از روی شناورها هم می‌تواند انجام شده باشد اما قطعا حمله تروریستی فردی و گروهی نیست حتما دولتی پشت این ماجرا است و با دقت درحال بررسی هستیم؛ منتظر هستیم که کشتی برگردد. اکنون فقط تصاویر از قطعات را داریم باید خود قطعات دست ما برسد کارشناسان نظامی ما بررسی کنند تا نظر قطعی بدهیم.
وی افزود: ما نتایج نهایی بررسی حمله به نفتکش را به موقع اعلام می‌کینم و مهاجم قطعا پاسخ خود را دریافت خواهد کرد.
سخنگوی دولت درباره لایحه تشکیل وزارت بازرگانی گفت: موضوع را از منظر حقوقی بررسی کردم، شورای نگهبان این لایحه را رد نکرده است، بلکه از آن ایراد گرفته است؛ ایراد شورای نگهبان هم بر این مبنا است که در مصوبه، اختیاراتی که در وزارت جهاد کشاورزی منتفی شده، مشخص نشده است کدام در وزارت صنعت، معدن و تجارت و کدام به وزارت بازرگانی تفویض و منتقل می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند ارتش سوریه وارد رقه شد 1000 نظامی آمریکایی از سوریه به کویت، عراق و اردن منتقل می‌شوند شمخانی در دیدار نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه: هراقدامی که موجب تشدید ناامنی در منطقه شود، باید متوقف گردد سخنگوی دولت: اتهام زنی و بردن‌ آبروی افراد امتداد آمدنیوز است واکنش آذری جهرمی به حمله سایبری آمریکا به ایران: خواب دیدند خیر است! رئیس جمهور در جلسه ارتقاء زیرساخت‌های پایه‌ای و عمومی کشور در حوزه سایبری: حریم خصوصی مردم باید محفوظ بماند تحلیل سیاسی هفته در جلسه هیات دولت صادر شد؛ دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای تسهیل صادرات محصولات کشاورزی معاون کل وزارت بهداشت: سامانه بیمه اجباری سلامت در آبان بهره‌برداری می‌شود نامه همدردی جمعی از استانداران ادوار ایران با مردم کرد سوریه وزیر آموزش و پرورش: شورای عالی آموزش و پرورش مرجع رسیدگی به حذف زبان انگلیسی در مدارس است ظریف: تهاجم به سوریه پایان یابد رئیس جمهور در جلسه ارتقاء زیرساخت‌های پایه‌ای و عمومی کشور در حوزه سایبری: حریم خصوصی مردم باید محفوظ بماند رئیس جمهور در جلسه ارتقاء زیرساخت‌های پایه‌ای و عمومی کشور در حوزه سایبری: حریم خصوصی مردم باید محفوظ بماند رئیس جمهور در جلسه ارتقاء زیرساخت‌های پایه‌ای و عمومی کشور در حوزه سایبری: حریم خصوصی مردم باید محفوظ بماند