روحانی: راهی جز ایستادگی و مقاومت در برابر فشار و توطئه دشمنان نداریم

رئیس‏جمهوری با بیان اینکه ملت ایران عزت و بزرگی خود را در این سال‌ها به خوبی حفظ کرده است، تاکید کرد: امروز هیچ راهی جز ایستادگی و مقاومت در برابر فشار و توطئه دشمنان نداریم.
به گزارش فارس، حجت‏الاسلام حسن روحانی رئیس‏جمهوری شامگاه شنبه همزمان با اربعین حسینی با حضور در منزل «عادل کریمی گیوی» جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس در فضایی صمیمی با این جانباز سرافراز دیدار کرد.
رئیس‏جمهوری در این دیدار با تجلیل از ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های آنان در دوران دفاع مقدس و پس از آن، گفت: امیدواریم خداوند اجر صابرین و صالحین و شهدا را برای شما منظور کند.
روحانی با اشاره به اینکه به‏واسطه ایثار و فداکاری ملت ایران کار بزرگی در دفاع مقدس انجام شد، افزود: شهدا، جانبازان و ایثارگران سهم ارزشمندی در پیروزی‌های ملت ایران در دفاع مقدس و در برابر دشمنان دارند.


وی با بیان اینکه امروز توطئه بزرگی علیه کشور و ملت ایران از سوی دشمنان به راه افتاده است، تصریح کرد: خوشبختانه مردم با فهم صحیح از شرایط و نقشه دشمنان، به خوبی مقاومت کردند و تلاش دولت هم افزایش آرامش در زندگی مردم است.
رئیس‏جمهوری با اشاره به اینکه امروز همه کسانی که در طول سالیان دراز خشم و‌کینه از ایران داشتند، در کنار هم حکومت را در آمریکا به دست گرفته‌اند، گفت: دولت آمریکا با فشار دشمنان ملت ایران به طور یکجانبه از توافق مورد تایید سازمان ملل متحد خارج و با اعمال تحریم به دنبال فشار به مردم ایران است.
روحانی اظهار کرد: سران صهیونیستی و سعودی و تندروهای آمریکا همه در کنار هم به دنبال اعمال فشار علیه ملت ایران هستند و در این شرایط هیچ راهی جز ایستادگی و مقاومت در برابر آنها نداریم.
وی ابراز امیدواری کرد با دعای مردم و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و همت و تلاش مسئولان از این شرایط عبور کرده و بتوانیم به مردم خدمت کنیم.
«عادل کریمی گیوی» جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس که پس از مجروحیت، در عرصه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و ورزشی فعال بوده و اکنون با مدرک دکترای پاتولوژی در زمینه پزشکی به مردم خدمت می‌کند، در این دیدار به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و نحوه مجروحیت و جانبازی خود پرداخت.
وی در سال ۶۵ و در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه‏، به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.
در این دیدار که حجت‏الاسلام شهیدی معاون رئیس‏جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت، روحانی از این جانباز والامقام با اهداء لوح تقدیر، تجلیل کرد.