ضرورت هماهنگی نهادها برای برگزاری کنگره18 هزار شهید استان

نخستین نشست شورای عالی سیاست‌گذاری کنگره ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ با حضور استاندار خراسان رضوی، قائم مقام تولیت آستان قدس، فرمانده سپاه امام رضا(ع) و فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش، فرمانده نیروی انتظامی استان و جمعی دیگر از مسئولان در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد.
اهمیت فعال شدن دبیرخانه کنگره شهدا
به گزارش ایرنا، آیت ا... علم الهدی در این نشست گفت: برگزاری کنگره ۱۸ هزار شهید استان یکی از ضرورت ها در مسیر تکریم مقام شامخ شهدای دفاع مقدس است. امام جمعه مشهد با برشمردن برخی اشکالات در برپایی نخستین کنگره شهدای خراسان رضوی، بر اهمیت هماهنگی بیشتر نهادها برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر کنگره ۱۴۰۰ و فعال شدن دبیرخانه کنگره شهدا تأکید کرد. وی افزود: با توجه به این که خراسان رضوی دارای حوزه علمیه است و در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده باید در طلیعه برگزاری کنگره ۱۸ هزار شهید استان، کنگره شهدای روحانی نیز برگزار شود.
نقش تأثیرگذار استان در دفاع مقدس
 استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست برگزاری کنگره ۱۸ هزار شهید استان را اقدامی ارزشمند توصیف و بیان کرد: بر اساس اعتقادات دینی و ملی موظف هستیم یاد کسانی را که مخلصانه، بی‌منت و ادعا در ایام پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران انقلاب، دفاع مقدس و در عرصه جبهه‌های دفاع از حرم جان خود را فدا کرده‌اند گرامی و پاس داریم. «علیرضا رزم حسینی» افزود: با توجه به نقش تأثیرگذار خراسان رضوی در دفاع مقدس و حضور رزمندگان این استان در نخستین روزهای جنگ تحمیلی در جبهه‌های جنوب و غرب کشور، باید این نقش احصا و به نسل‌های امروز و آینده ارائه شود.در این نشست، اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری کنگره ۱۸ هزار شهید استان با هدف تقویت ساختار این شورا و برگزاری هرچه با شکوه‌تر آن، تبادل نظر کردند.