خطوط مترو تهران به بیش از 500 کیلومتر افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه ناوگان مترو در داخل و اطراف تهران درحال توسعه است گفت: تا 22 سال آینده وسعت این ناوگان به بیش از 500 کیلومتر می‌رسد.
به گزارش ایرنا، علی امام اظهارداشت: درحال حاضر خطوط مترو تهران در هفت خط و 230 کیلومتر احداث شده و با 122 کیلومتر فعال است که در افق 1420 یعنی تا 22 سال آینده باید به همین میزان وسعت مترو افزایش یابد.
وی تصریح کرد: در افق 1420 در برنامه شبکه حمل و نقل ریلی علاوه بر تکمیل خطوط 6 و 7 باید خطوط 8، 9، 10 و 11 و همچنین 2 قطار اکسپرس (تندرو) نیز ساخته و تجهیز شود.
امام تاکید کرد: این طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران و حومه در سال‌های 95 تا 97 تدوین و برای تصویب به شورای عالی ترافیک کشور ارسال شده است که طی ماه‌های آینده نهایی و اجرا می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: با توسعه این خطوط ناوگان مترو تهران تعداد سفرهای مترو روزانه به 10 میلیون سفر می‌رسد و همچنین سهم سفر حمل و نقل ریلی از 10 درصد به 30 درصد افزایش می‌یابد.
مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه با بیان اینکه توسط خطوط مترو در سال 65 شکل اجرایی و عملیاتی گرفت افزود: در آن سال و شرایط دفاع مقدس، خطوط مترو به شرط اینکه دولت بودجه‌ای ندهد تصویب شد.
وی ادامه داد: در آن سال‌ها کشور درگیر جنگ بود و دولت پولی نداشت که بتواند کمک کند به همین منظور دهه 60 و 70 خط 5 مترو تهران و حومه بدون بودجه دولتی راه‌اندازی شد.
امام خاطرنشان کرد: وقتی که در سال 1377 اولین خط قطار مترو تهران- کرج راه‌اندازی شد و مردم و مسئولان شیرینی این شبکه حمل و نقلی را چشیدند از دهه 80 بود که به دلیل افزایش هزینه‌های احداث و راه‌اندازی خطوط مترو جو تغییر کرد و در سال 95 قانونگذار در طرح حمایت از سامانه ریلی به دولت اجازه داد که بخشی از درآمد خود را به توسعه شبکه حمل و نقل ریلی اختصاص دهد.
به گفته وی، درحال حاضر ضرورت وجود مترو برای دولتمردان و مدیران شهری به اثبات رسیده و باید تلاش کرد که توسعه خطوط مترو تهران و حومه طبق افق سال 1420 توسعه یابد.
سایر اخبار این روزنامه
در پیامی به رئیس جمهورو نخست وزیر عراق صورت گرفت: قدردانی رئیس‌جمهور از ملت و دولت عراق در میهمان‌نوازی از زائران اربعین حسینی رئیس کل بانک مرکزی: تا کی میخواهید به این خودرو سازی «فشل» ادامه دهید؟ می‌خواهند تعطیلات را به 128 روز برسانند! ایران، نیازمند کار است نه تعطیلی دستیار ویژه رئیس سازمان اتمی: مدار ثانویه راکتور اراک تا 2 هفته آینده راه‌اندازی می‌شود عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد: کشف حداقل 200 مورد صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی! دبیرکل سازمان ملل هشدار داد: 820 میلیون گرسنه و هدر رفتن یک میلیارد تن مواد غذایی در جهان روزنامه کویتی القبس: فضای مثبتی میان ایران و عربستان ایجاد شده است درس‌های تازه برای متحدین آمریکا در منطقه خطوط مترو تهران به بیش از 500 کیلومتر افزایش می‌یابد ایجاد 780 شغل ازسوی بنیاد برکت در روستاهای استان قم معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت: مجوز استخدام 2هزار نیروی هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر شد