معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت: مجوز استخدام 2هزار نیروی هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر شد

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت گفت: مجوز استخدام 2 هزار نفر هیات علمی تمام وقت به صورت پیمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از طرف سازمان اداری استخدامی صادر شد.
سیدکامل تقوی نژاد ضمن تشکر از تلاش و پیگیری‌های وزیر بهداشت و همچنین همراهی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در زمینه رفع نیازهای نیروی انسانی حوزه سلامت کشور افزود: با جذب این تعداد هیات علمی انتظار می‌رود با توجه به افزایش تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی و افزایش تعداد بازنشستگان هیات علمی در دانشگاه‌ها، بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مرتفع شود.
وی با اشاره به شاخص فعلی نسبت هیات علمی به دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: این شاخص درحال حاضر به ازای هر 16.57 دانشجو یک نفر هیات علمی است که انتظار داریم با جذب 2هزار هیات علمی پیمانی جدید، این رقم به 13.8 دانشجو به ازای هر یک نفر هیات علمی برسد و رشد 16 درصدی را در این بخش شاهد باشیم.
تقوی نژاد با اشاره به تکالیف حوزه آموزش وزارت بهداشت در اسناد بالادستی، خصوصا برنامه ششم توسعه عنوان داشت: دولت موظف شد به منظور حضور موثر نظام آموزش عالی کشور در تولید، توسعه و نشر علم و فناوری و تربیت دانشجو در سطح بین‌المللی و برقراری توازن و ارتقای کیفیت آموزش عالی و پژوهش و فناوری، نسبت به ارتقای شاخص دانشجو به عضو هیات علمی اقدام کند.
معاون وزارت بهداشت یادآور شد: درحال حاضر12 هزار و 503 نفر هیات علمی پیمانی و رسمی، 5 هزار و 167 نفر هیات علمی تعهد خدمت و 390 نفر هیات علمی قراردادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه آموزش به فعالیت مشغول هستند.
سایر اخبار این روزنامه
در پیامی به رئیس جمهورو نخست وزیر عراق صورت گرفت: قدردانی رئیس‌جمهور از ملت و دولت عراق در میهمان‌نوازی از زائران اربعین حسینی رئیس کل بانک مرکزی: تا کی میخواهید به این خودرو سازی «فشل» ادامه دهید؟ می‌خواهند تعطیلات را به 128 روز برسانند! ایران، نیازمند کار است نه تعطیلی دستیار ویژه رئیس سازمان اتمی: مدار ثانویه راکتور اراک تا 2 هفته آینده راه‌اندازی می‌شود عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد: کشف حداقل 200 مورد صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی! دبیرکل سازمان ملل هشدار داد: 820 میلیون گرسنه و هدر رفتن یک میلیارد تن مواد غذایی در جهان روزنامه کویتی القبس: فضای مثبتی میان ایران و عربستان ایجاد شده است درس‌های تازه برای متحدین آمریکا در منطقه خطوط مترو تهران به بیش از 500 کیلومتر افزایش می‌یابد ایجاد 780 شغل ازسوی بنیاد برکت در روستاهای استان قم معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت: مجوز استخدام 2هزار نیروی هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر شد