جنیدی در دیدار با وزیر دادگستری ژاپن: ایران از «دیپلماسی امور قضایی» حمایت می‌کند

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: ایران از ایده مطرح شده ازسوی ژاپن با عنوان «دیپلماسی امور قضایی» حمایت می‌کند و آماده همکاری در این زمینه است.
لعیا جنیدی که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در مراسم آغاز به کار رسمی امپراتور جدید ژاپن به توکیو سفر کرده است، با کاتسویوکی کاوایی، وزیر دادگستری ژاپن دیدار کرد.
جنیدی ضمن تبریک انتصاب کاوایی به سمت وزیر دادگستری ژاپن، بر توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی دو کشور تاکید کرد و افزود: دیپلماسی در امور حقوقی و همکاری دو کشور در حوزهای آموزشی و تحقیقاتی با کانون‌های وکلا و دانشکده‌های حقوق انجام شود.
جنیدی در خصوص فرصت‌های شغلی ایجاد شده در ژاپن، اظهار امیدواری کرد، جمعیت جوانان تحصیلکرده ایرانی هم بتوانند از فعالیت‌های حرفه‌ای و دوره‌های مهارت ورزی در ژاپن استفاده کنند و به این ترتیب هم منشا خدمات برای کشور ژاپن باشند و هم حاصل تجربیات خود را برای ایران به ارمغان آورند.


جنیدی در ادامه اجرای توافقات بین دو کشور از جمله موافقتنامه انتقال محکومان به حبس را گامی در جهت حل مشکلات مربوط به اتباع دو کشور دانست.
در این دیدار، کاتسویوکی کاوایی، وزیر دادگستری ژاپن نیز ضمن تشکر از حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری ایران در مراسم امپراتور ژاپن، گفت: در سال 2016 به عنوان مشاور ویژه نخست‌وزیر ژاپن به ایران سفر کردم و دیدارهای خوبی با مقامات ایرانی داشتم؛ در آن سفر از نزدیک با ایران آشنا شدم و زمینه‌های زیادی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد.
«نارو هیتو» امپراتور جدید ژاپن روز سه شنبه 30 مهر ماه با حضور نمایندگانی از 180 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی در توکیو تاجگذاری و فعالیت خود را به عنوان امپراتور ژاپن آغاز کرد.
سایر اخبار این روزنامه
بلومبرگ تحلیل کرد: ایران دیگر یک اقتصاد نفتی محسوب نمی‌شود پس از 4 سال؛ بانک جهانی: رتبه ایران در بهبود محیط کسب و کار ارتقا یافت رئیس جمهور در اجلاس سران عدم تعهد در باکو: برای حل مسائل منطقه از هر ابتکار عملی استقبال می کنیم آیت‌الله سیستانی: تظاهرات مسالمت‌آمیز حق مردم است، مراقب نفوذی‌ها و مداخله بیگانگان باشید عضو هیات رئیسه مجلس: بی‌تصمیمی مجمع تشخیص، فضای بیشتری در اختیار مخالفان FATF قرار ‌داده است نصرالله: برخی به دنبال جنگ داخلی در لبنان هستند خاطراتی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره مبارزه امام خمینی علیه کاپیتولاسیون شجاعت امام خمینی در مقابله با قانون استعماری کاپیتولاسیون فرمانده ناجا خبر داد: استقرارپلیس امنیت اقتصادی در 14 گمرک اصلی کشور طی سال جاری وزیر جهادکشاورزی خبر داد رشد 40 برابری تولید آبزیان در ایران درخواست بوریس جانسون برای برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس افشای طرح آمریکا برای ارسال تجهیزات نظامی گسترده به سوریه جنیدی در دیدار با وزیر دادگستری ژاپن: ایران از «دیپلماسی امور قضایی» حمایت می‌کند «اعظم طالقانی» در بیمارستان بستری شد وزیر علوم: ساماندهی مراکز آموزش عالی از سال آینده اجرایی می‌شود زندگى هنگامه فریادهاست / سرگذشت درگذشت یادهاست یادداشت مدیرمسئول آیا محمدی هستیم؟