دولت هند امروز ایالت جامو و کشمیر را تقسیم می‌کند

دولت هند امروز (پنجشنبه) رسما ایالت مورد مناقشه "جامو و کشمیر" را به دو قلمروی فدرالی مجزا تبدیل می‌کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هدف از این اقدام ازسوی هندوستان تشدید کنترل بر این منطقه پر تنش است که سه ماه است درگیر ناآرامی شده است.
اعتراضات خیابانی علیه این اقدام به صورت پراکنده شکل گرفته درحالیکه ارتش ده‌ها تن از مردم در کشمیر را در هفته‌های اخیر و خارج از این ایالت کشته است.
دولت ناسیونالیست نارندرا مودی، نخست‌وزیر هندوستان وضعیت ویژه کشمیر را در مرداد سال جاری لغو کرد اما اعلام تقسیم کردن این ایالت به دو قلمرو برای این است که دو منطقه به صورت مستقیم تحت فرمان دهلی‌نو درآیند که یکی از آنها شامل ایالت "جامو و کشمیر" و دیگری "لدخ" می‌شود.
دولت هندوستان محدودیت‌های شدیدی در منطقه کشمیر وضع کرده و خطوط تلفن و اینترنت در این منطقه قطع هستند. برخی از اقدامات صورت گرفته لغو شده اما محاصره امنیتی همچنان به قوت خود باقی است و ارتباطات اینترنت موبایل همچنان برای بسیاری از کشمیری‌ها در دسترس نیست.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر نیرو خبر داد: افزایش 50 درصدی بارندگی‌ها دولت هند امروز ایالت جامو و کشمیر را تقسیم می‌کند ادامه تظاهرات در لبنان به‌رغم استعفای حریری فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاههای ارتش در دانشگاه پدافندهوایی خاتم‌الانبیاء: از تحرکات دشمن غفلت نکنید ظریف: مایل به مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی هستیم اما سیاست زورگویانه آمریکا را نمی‌پذیریم عادل عبدالمهدی برای حضور در مجلس عراق شرط گذاشت مجلس انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرد ایران،‌ ترکیه و روسیه بار دیگر بر تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند وزارت اطلاعات: باند مسلحانه قاچاق ارز در استان آذربایجان غربی منهدم شد رونمایی از قطعنامه جدید استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا رئیس دفتر رئیس جمهور: صدا و سیما در مورد لوایح FATF یک طرفه عمل می‌کند تحلیل سیاسی هفته محسنی بندپی: 520 نقطه بحرانی در استان تهران وجود دارد بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول مسئولان بر حل مشکلات مردم تمرکز کنند اعتصاب، سفارت و کنسولگری‌های اسرائیل را به تعطیلی کشاند