بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول مسئولان بر حل مشکلات مردم تمرکز کنند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت پایان ایام سوگواری اهل‌بیت(ع) و حلول ماه ربیع‌الاول، ضمن شکرگزاری توفیق برگزاری باشکوه مجالس عزاداری ماه‌های محرم و صفر، از همه مسئولان و مجموعه‌های علمی، دینی و تبلیغی خواست برای گسترش اسلام در همه ابعاد و عمل به همه احکام نورانی اسلام بکوشند و بر حل مشکلات مردم تمرکز کنند.
در بخشی از بیانیه جامعه مدرسین آمده است:خدا را شاکریم، امسال نیز مردم مومن و انقلابی ایران همانند همیشه با برگزاری مجالس عزاداری در ماه‌های محرم و صفر نسبت به تعظیم شعائر دینی اهتمام ویژه‌ای داشتند و در ترویج معارف اسلامی کوشیدند.امروز به برکت انقلاب اسلامی فرصت ترویج معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بیش‌ازپیش فراهم‌شده و نظام اسلامی در احیای باعظمت این مجالس نقش بسزایی داشته است، نقشی که همه مسلمانان به‌ویژه پیروان مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در سراسر جهان نیز بر این حقیقت آگاه و معترف‌اند و شاکر و قدردان این نعمت‌ هستند. راهپیمایی بزرگ اربعین و دیگر مجالس و اجتماعات مذهبی نشان می‌دهد گرایش عاطفی به‌سوی دین و شعائر دینی رو به افزایش است و فرصتی گران‌بها برای گسترش همه‌جانبه دین فراهم کرده است. ازاین‌رو، بر همه مجموعه‌های علمی، دینی و تبلیغی لازم است برای گسترش اسلام در همه ابعاد، به‌ویژه ابعاد معرفتی و عمل به همه احکام نورانی اسلام بکوشند.
متاسفانه مقارن با ایام اربعین حسینی و نمایش باشکوه ابراز ارادت جهانی به ساحت قدسی سید الشهداء(علیه‌السلام) و تجلّی هم‌گرایی اسلامی دو ملت عزیز ایران و عراق، شاهد برخی بی‌مبالاتی‌ها در کشور در قالب سوق دادن بانوان به ورزشگاه‌های آقایان بودیم. امری که بی‌شک در مسیر احیای دین و عمل به ارزش‌های اسلام و انقلاب نیست. امروز وظیفه اصلی مسئولان نظام اسلامی حل مشکلات اقتصادی و تامین عزّت و سربلندی ملت ایران است. مع‌الاسف به نظرمی رسد برخی مسئولان می‌کوشند به‌جای حل مشکلات یادشده در هر فرصت حاشیه‌سازی کرده و فضای کشور را دوقطبی کنند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ناصحانه متذکر می‌شود؛ اهتمام به شرع مقدس و تخطی نکردن از احکام دینی در زمره وظایف ذاتی هر مسئول در نظام جمهوری اسلامی ایران است و مسئولان باید بر حل مشکلات مردم تمرکز کنند و نباید این وظیفه، با حاشیه‌سازی‌ها نادیده گرفته شود.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر نیرو خبر داد: افزایش 50 درصدی بارندگی‌ها دولت هند امروز ایالت جامو و کشمیر را تقسیم می‌کند ادامه تظاهرات در لبنان به‌رغم استعفای حریری فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاههای ارتش در دانشگاه پدافندهوایی خاتم‌الانبیاء: از تحرکات دشمن غفلت نکنید ظریف: مایل به مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی هستیم اما سیاست زورگویانه آمریکا را نمی‌پذیریم عادل عبدالمهدی برای حضور در مجلس عراق شرط گذاشت مجلس انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرد ایران،‌ ترکیه و روسیه بار دیگر بر تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند وزارت اطلاعات: باند مسلحانه قاچاق ارز در استان آذربایجان غربی منهدم شد رونمایی از قطعنامه جدید استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا رئیس دفتر رئیس جمهور: صدا و سیما در مورد لوایح FATF یک طرفه عمل می‌کند تحلیل سیاسی هفته محسنی بندپی: 520 نقطه بحرانی در استان تهران وجود دارد بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول مسئولان بر حل مشکلات مردم تمرکز کنند اعتصاب، سفارت و کنسولگری‌های اسرائیل را به تعطیلی کشاند