هراس تل‌آویو از آیرودینامیک منحصربه‌فرد موشک‌های ایران

سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، ایران از کیتی رونمایی کرده که این قابلیت را دارد که موشک‌های سطح به سطح غیر هدایت شونده را به موشک‌های هدایت شونده تبدیل کند.
به گزارش نشنال اینترست، کیت «لبیک» شبیه واحد‌های هدایت کننده‌ای که در خانواده موشک‌های پیشرانه با سوخت جامد فاتح ۱۱۰ استفاده می‌شود، است.
بنابر نوشته این نشریه امریکایی، به نظر می‌رسد که این کیت با راکت‌های خمپاره‌ای سنگین زلزال با قطر ۶۱۰ میلیمتر سازگار باشد.
این تحول، کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی را نگران کرده است، چون زرادخانه موشکی حزب‌الله دست کم دارای ۱۵۰ هزار موشک است که به سوی رژیم صهیونیستی نشانه گرفته شده است.


«یوزی رابین» کارشناس دفاع موشکی رژیم صهیونیستی در گفتگو با روزنامه تایمز اسرائیل گفته است: «کیت تبدیل‌کننده خودش چیز جدیدی نیست و سال‌ها از آن استفاده می‌شود و پیش‌تر نیز از این کیت‌ها برای موشک‌های خانواده فاتح ۱۱۰ نیز استفاده می‌شده است.»
وی اضافه کرد: «چیزی که اینجا جدید است آیرودینامیک بال‌ها است که بسیار منحصر به‌فرد بوده و پیش از این تاریخ نیز در ایران یا در هیچ کشور دیگری دیده نشده است. حرکت به سوی طراحی بومی به جای کپی‌برداری از دیگران نشان از اعتماد به نفس است. احتمالاً هدف از آیرودینامیک منحصر به‌فرد و جدید افزایش مانورپذیری راکت‌های تبدیل شده است.»
اگر ایران بتواند موشک‌های غیر هدایت شونده را به تسلیحاتی هدایت شونده تبدیل کند، این موضوع می‌تواند تغییر چشمگیری در تأثیرگذاری موشک‌ها ایجاد کند.
به نوشته پایگاه نشنال اینترست، نگرانی اسرائیل جای تعجب ندارد، چون پیش‌تر نیز نگران شلیک‌های گسترده موشک از سوی حزب‌الله در سرتاسر مرز‌های لبنان بوده، اما هم اکنون باید این موضوع را نیز مد نظر قرار دهد که شلیک گسترده موشک‌های هدایت شونده به سوی اهداف استراتژیک نظیر مخازن نفتی، پالایشگاه‌های شیمیایی و فرودگاه‌های نظامی است.