نامه‌نگاری مفسدان به مقامات داخلی از سوئیس و انگلیس!

سرویس جامعه جوان آنلاین: علی دیواندری، مجید سعادتی، بهروز مختاری، رحمت‌الله باختری، مهدی فلاحتیان، اسماعیل احدی، سمانه حضرتی‌آشتیانی، وحید نمازی و حسین ابوالحسنی متهمان این پرونده هستند. در ابتدای جلسه قاضی موحد با بیان اینکه همچنان سه متهم این پرونده یعنی آقایان سعادتی، باختری و خانم سمانه حضرتی‌آشتیانی متواری هستند، گفت: حسب اطلاع دو تن از متهمان متواری در لندن و یکی دیگر در کشور سوئیس حضور دارند.
قاضی موحد افزود: متهمان متواری پرونده در جریان برگزاری دادگاه هستند و با ارسال نامه به مقامات مختلف سعی دارند تا از خود دفاع کنند. به آن‌ها توصیه می‌کنیم به جای آنکه به دیگران نامه بنویسند، خودشان در جلسه دادگاه حضور پیدا کنند و در کنار وکیل‌شان از حق خود دفاع کنند. در ادامه جلسه وکیل مدافع متهم فلاحتیان گفت: مدارکی که نماینده دادستان در جلسات پیش راجع به وثیقه‌ها خواسته بود گرفته و آورده شده است. او گفته بود اگر مدارک را دارید ارائه دهید تا رسانه‌ها ببینند و من آورده‌ام.
نماینده دادستان گفت: همین الان نشان دهید.
قاضی موحد بیان کرد: وثیقه چقدر بوده است؟


وکیل متهم فلاحتیان گفت: یک چک ۴۰۰ میلیون درهمی در بانک خارجی و یک چک ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی موجود است.
سهم ۱۱۰ میلیون درهمی متهم!
در ادامه جلسه نماینده حقوقی بانک در جایگاه قرار گرفت و گفت: آقای مجید سعادتی مبلغ ۲۴۰ میلیون درهم از ژانویه تا آگوست سال ۲۰۱۳ بدون اخذ مجوز هیئت‌مدیره از شرکت داریس و بدون طی کردن مراحل قانونی به برادران فلاحتیان پرداخت کرده است و هیچ یک از اعضای هیئت مدیره شرکت و هیئت رئیسه بانک ملت از موضوع پرداخت‌ها مطلع نبودند.
وی ادامه داد: پس از آنکه هیئت رئیسه از این موضوع خبردار شد و آقایان دیواندری و سعادت مدعی شدند که این پول‌ها متعلق به شرکت ملی مس بوده و به دلیل ریسک نگهداری که داشته آن‌ها را به حساب آقای فلاحتیان ریخته‌اند.
در ادامه دادگاه هم نماینده دادستان گفت: مبلغ ۲۲۰میلیون درهم به حساب بانک پارسیان آقای فلاحتیان واریز شده که براساس گفته‌های این متهم ۱۱۰ میلیون درهم برای خود او بوده و مابقی به دستور مدیران بانکی از حساب برگردانده شده است.
انتقال فساد از ملت به پارسیان
در ادامه ششمین جلسه رسیدگی به پرونده بانک ملت و هشت متهم دیگر آن، رسول قهرمانی اظهار کرد: تیم فساد بانک ملت غلطی کردند که منجر شد دیواندری به بانک پارسیان منتقل شود و هنگامی که فساد سعادتی و فلاحتیان محرز شد با وجود آنکه آقای دیوان‌دری باید در بانک پارسیان از نیروی سالم استفاده می‌کرد، اما دوباره سروکله سعادتی پیدا شد.
قهرمانی با بیان اینکه سعادتی نمی‌توانست وارد شبکه بانکی شود، گفت: به همین دلیل فرد دیگری باید وارد می‌شد و تا می‌توانست فساد سعادتی را بپوشاند، به همین دلیل احدی وارد شرکت شد.
نماینده دادستان تصریح کرد: حسب دستور از مقامات، دیواندری تنها می‌توانسته تا سقف ۴۰۰ میلیون دلار اقدامات تجاری انجام دهد، اما او این موضوع را نقض کرده و از مرز ۴۰۰ میلیون دلار بالاتر رفته است. براساس مصوبه موجود صلاحیت احدی باید از وزارت اطلاعات استعلام می‌شد و البته مشخص نیست احدی بالاخره مجری بوده است یا امانتداری کرده، زیرا آقای وکیل در صحبت‌های خود از این دو واژه استفاده کرده است. به گفته قاضی موحد هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بانک ملت و پارسیان فردا صبح در شعبه یک دادگاه ویژه جرائم مفاسد اقتصادی برگزار می‌شود.