چهار طرح تمام الکترونیک قضایی کشور رونمایی شد

چهار طرح تمام الکترونیک قضایی کشور با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی رونمایی شد.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در این آیین گفت: طرح پرونده‌های الکترونیکی یکی از طرح‌هایی است که برای اولین بار در خراسان جنوبی طراحی و با موفقیت کامل اجرا شده است.
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: در این طرح برخی پرونده‌های کیفری و حقوقی به شکل کاملا الکترونیکی تشکیل، بررسی، صدور رای و اجرای حکم شده است.
همچنین رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این مراسم گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید سالانه پنج درصد ابلاغ‌ها الکترونیکی شود و امروز به دلیل استقبال زیاد، 85 درصد ابلاغ‌های کشور الکترونیکی شده است.


حجت الاسلام حمید شهریاری افزود: قوه قضاییه ایران بین بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا از فناوری‌های نوین بیشترین بهره را برده است.
وی گفت: ثبت دادخواست به صورت الکترونیکی در کشور و استفاده قضایی از رایانه یکی از پیشرفت‌های قوه قضاییه است که تعجب کشورهای دیگر را برانگیخته است.
معاون قوه قضاییه ادامه داد: رشد و توسعه فناوری اطلاعات این قوه در دنیا کم نظیر است و در برخی کشورها فضای بسیار بزرگی به آرشیو پرونده‌های قضایی اختصاص دارد و به خاطر برخی مشکلات استفاده کمی از فناوری دارند.
وی با اشاره به فعال شدن برخی دستگاه‌های دولتی در حوزه فناوری اظهار داشت: با این وجود باز هم قوه قضاییه رتبه اول فناوری را در کشور دارا است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس اتحادیه مشاوران املاک خبر داد: ادامه روند کاهش قیمت مسکن تا پایان امسال حضرت آیت‌الله جوادی آملی: همه تلاش و کوشش باید این باشد که ذره ای با خون پاک شهدا بازی نشود 13 آبان 58 در تهران چه گذشت؟ راهپیمایی ضدآمریکایی 13 آبان امروز در سراسر کشور برگزار می‌شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان: خصومت آمریکا با ملت ایران از کودتای 1332 تا کنون است تظاهرات عراق وارد مرحله اعتصاب اجباری و نافرمانی مدنی شد ظریف در جلسه علنی مجلس اعلام کرد: وزارت خارجه بیشترین تلاش را برای مقابله با پولشویی انجام داده است هو شدن مجدد ترامپ ازسوی مردم آمریکا واکنش وزارت اطلاعات به جوسازی طرفداران حسن عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس: مجمع تشخیص مصلحت نظام سکوت خود در قبال لوایح CFT و پالرمو را بشکند معاون کل وزارت بهداشت: 61 درصد هزینه داروی مصرفی کشور از جیب مردم تامین می‌شود رئیس اتحادیه مشاوران املاک خبر داد: ادامه روند کاهش قیمت مسکن تا پایان امسال معاون شهردار تهران: حذف نظارت معاونان شهردار از سازمان‌های زیرمجموعه باعث تضعیف مدیریت شهری است چهار طرح تمام الکترونیک قضایی کشور رونمایی شد چهره بی‌نقاب آمریکا