ضرورت مدیریت فرهنگی تهران پا نهادن در مسیر گام دوم انقلاب است

سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش «جوان» امرودی در مراسم تکریم و معارفه رؤسای پیشین و فعلی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، گفت: ضرورت امروز مدیریت فرهنگی شهر تهران، پا نهادن در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی است و خودسازی فردی، اجتماعی و سازمانی نخستین مرحله است، بعد باید وارد جامعه‌سازی شویم و فعالیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری را به جامعه و میان مردم ببریم. مرحله سوم و نهایی نیز تمدن‌سازی است که به یاری خدا به آن خواهیم رسید.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قرار بود سازمان فرهنگی- هنری ویترین و نمایه فرهنگی شهر باشد، افزود: امروز باید تلاش کنیم شهری سالم با محوریت خانواده، اخلاق، حفظ محیط زیست و... بسازیم و فعالیت‌های موضوعی فرهنگسرا‌های شهر تهران نیز با این نگاه شکل گرفته است. برای تحقق این اهداف، باید از همه ابزار‌های فرهنگی- هنری بهره ببریم و به اساسنامه غنی سازمان فرهنگی- هنری که به خوبی نوشته شده پایبند باشیم، چراکه راهبرد‌های کلان فرهنگی شهر تهران در این اساسنامه آمده است.
پیروز حناچی، شهردار تهران نیز در این مراسم با تأکید بر اهمیت سازمان فرهنگی- هنری گفت: یکی از وظایف قطعی سازمان فرهنگی- هنری تلاش برای تأمین سرمایه‌های اجتماعی در شهر تهران است. خیلی مهم است که مردم یک شهر مدیرانشان را بپذیرند و نسبت به آن‌ها بدگمان نباشند. اعتماد مردم سرمایه بسیار مهمی است و کار‌های بزرگ را با وحدت کلمه می‌توان انجام داد، همان طور که بزنگاه‌های دشواری مانند جنگ تحمیلی را با اتحاد مردم پشت سر گذاشتیم.
شهردار تهران در پایان گفت: زندگی یعنی امید و حرکت و این دو اکسیر است که می‌تواند در شرایط سخت، جامعه را به جلو براند. باید برای ایجاد امید و نشاط در مردم دنبال بهانه باشیم، به ویژه که تحریم‌های ظالمانه باعث شده شرایط اقتصادی دشواری برای مردم ایجاد شود. انتظاری که از سازمان فرهنگی- هنری می‌رود، خروجی‌های فاخر و جریان‌سازی فرهنگی- هنری در کشور است و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.
در این مراسم سعید اوحدی رئیس پیشین سازمان فرهنگی- هنری در سخنانی بیان داشت: تجربه حضور در سازمان فرهنگی- هنری یک سرمایه بزرگ و نقطه عطفی در دوره کاری من بود. همکاران و مدیران سازمان فرهنگی- هنری سرمایه‌های ارزشمندی هستند و همدلی و انسجام ویژه‌ای در سازمان فرهنگی- هنری به عنوان قرارگاه فرهنگی نظام وجود دارد. کارکنان این سازمان کار‌های بزرگی انجام داده‌اند و اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور مسئولیت جشن‌های بهار مهربانی در تهران را به سازمان فرهنگی- هنری واگذار می‌کند، مؤید این مسئله است.