اِوو مورالس به مکزیک پناهنده شد

رئیس جمهوری مستعفی و چپگرای بولیوی تصویری از خود را در حساب توییتری، هنگام خروج از کشور و عزیمت به کشور مکزیک در داخل هواپیما منتشر کرد.
به گزارش عصرایران، او زیر این تصویر نوشت: برادران، من در راه عزیمت به مکزیک هستم. ترک این کشور بنا به دلایل سیاسی برایم دردناک است. اما به‌زودی برمی‌گردم."
مورالس همچنین به خاطر اعطای پناهندگی سیاسی، از دولت مکزیک قدردانی کرد.
مورالس در پی اعتراضات مخالفانش به نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری با وجودی که قبول کرده بود دوباره انتخابات برگزار کند، با فشار ارتش بولیوی مجبور به استعفا شد.


واکنش ترامپ به استعفای مورالس
رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به استعفای اخیر همتای خود در بولیوی بیانیه‌ای منتشر کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، دونالد ترامپ در این بیانیه اعلام کرد: استعفای اوو مورالس، رئیس‌جمهوری بولیوی لحظه‌ای مهم برای دموکراسی در نیم‌کره غربی است.
او ادامه داد: پس از حدود 14 سال و در پی تلاش اخیر مورالس برای غلبه بر قانون اساسی و اراده مردم، کناره‌گیری او دموکراسی را حفظ و راه را برای شنیده شدن صدای مردم بولیوی هموار می‌کند.
ترامپ تصریح کرد: ایالات متحده مردم بولیوی را بابت مطالبه آزادی و ارتش بولیوی را بابت پیروی از سوگند خود برای صیانت از قانون اساسی و نه یک فرد به‌خصوص مورد تشویق قرار می‌دهد.
رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: این رویدادها سیگنالی قوی به رژیم‌های نامشروع در ونزوئلا و نیکاراگوئه مخابره می‌کند؛ مبنی بر این که دموکراسی و اراده مردم همواره غالب خواهد بود.
در پایان بیانیه ترامپ آمده است: ما اکنون به نیم‌کره غربی کاملاً دموکراتیک، آباد و آزاد یک گام نزدیک‌تر هستیم.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه مطرح کرد: هدف‌گذاری برای تجارت یک میلیارد دلاری با سوریه تا دو سال آینده خشم رهبران سیاسی عراق از مداخلات آمریکا اردوغان: داعشی‌ها را برمی‌گردانیم، می‌خواهند بپذیرند یا نه! وزیرآموزش‌وپرورش: کنکور، مانع کسب مهارتهای دینی دانش‌آموزان است تحرکات حامیان داعش در عراق سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکوم کردن اقدام شبه کودتا در بولیوی: هرگونه تغییر دولت‌ها به‌صورت اجبارآمیز، محکوم است بازداشت 3 مدیر سابق وزارت بهداشت شرط وزیر خارجه برای بازگشت کامل ایران به اجرای تعهداتش در برجام فقط یک تعهد را نشان بدهید که به آن عمل کرده‌اید پاسخ ظریف به بیانیه مشترک 3 کشور اروپایی در واکنش به گام چهارم ایران: اِوو مورالس به مکزیک پناهنده شد کشورهای غرب آفریقا سرمایه‌های خود را از فرانسه خارج می‌کنند شمخانی در افتتاحیه چهارمین همایش جامعه اطلاعاتی سپاه: توان بسیج‌کنندگی ایران، واشنگتن را دچار سردرگمی راهبردی کرده است