مرحله دوم بخشودگی سود و جرایم تسهیلات بزودی ابلاغ می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت‌: در پی عملکرد مطلوب بانک کشاورزی در اجرای تبصره 35 قانون بودجه در سال 1395، به زودی مرحله دوم این دستورالعمل برای بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از 250 میلیون ریال در سال جاری ابلاغ خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، ولی‌اله سیف که روز شنبه 16 اردیبهشت‌ماه در سومین مرحله از همایش سراسری روسای شعب این بانک در بابلسر سخن می‌گفت، افزود: در تبصره 35 قانون بودجه سال 1395 پیش‌بینی کرده بودیم که از ظرفیت بانک مرکزی برای اصلاح ساختار نظام بانکی، کمبود کفایت سرمایه بانک‌ها و جبران بدهی‌های دولت به نظام بانکی استفاده کنیم. مبلغ 45 هزار میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفتیم که 35 هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه و کاهش بدهی‌های دولت تخصیص یافت و 10 هزار میلیارد تومان برای بخشودگی سود مطالبات کمتر از یکصد میلیون تومان در نظر گرفته شد.
وی افزود: در اولویت اول مبلغ 2 هزار و 250 میلیارد تومان برای بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه تخصیص یافت که عملکرد بانک کشاورزی بسیار مطلوب بود و خوشبختانه این مکانیزم برای سال 1396 نیز تمدید و مقرر شد سود و جرایم تسهیلات کمتر از 25 میلیون تومان طبق دستورالعملی که بزودی ابلاغ خواهد شد، مورد بخشودگی قرار گیرند.
سیف در این همایش با بیان این که از اساسی‌ترین سرمایه‌هایی که سازمان را به سوی اهداف پیش‌بینی شده هدایت می‌کند هم سویی‌، انسجام و هم‌افزایی نیروی انسانی است‌، گفت: مدیریت موفق، جامعیت نگاه به مجموعه تحت مدیریت و هدایت هماهنگ همه عوامل به سوی رشد‌، جهت گیری‌ها و اقدامات مثبتی است که خوشبختانه در بانک کشاورزی انجام شده است.


رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به این که مدیران خوشنام و باتجربه‌ای در بانک کشاورزی سبب شده‌اند سرمایه انسانی این بانک دچار تزلزل نشود گفت: مشخصه منحصر به فرد و برجسته بانک کشاورزی که به موفقیت این بانک کمک می‌کند، فرهنگ بالای سازمانی سرمایه انسانی در این بانک است و مدیرعامل بانک کشاورزی برای حفظ این فرهنگ تلاش‌های خوبی کرده‌ است.
وی در ادامه سخنان خود بر اهمیت بخش کشاورزی در استقلال اقتصادی کشور و تحقق رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال تاکید کرد و بانک کشاورزی را ابزار و نهاد اصلی در مسیر تقویت و توسعه این بخش اعلام کرد.
سیف شکل امروزی بانک کشاورزی را بانکی تخصصی دانست که علاوه بر فعالیت‌های جاری بانکداری، تمرکز ویژه‌ای بر حمایت از بخش کشاورزی دارد و این مهم را از طریق جامعه گسترده سپرده‌گذاران در سطح کشور که جزو ویژگی‌های منحصر به فرد این بانک است، انجام می‌دهد.
وی تصریح کرد: بانک کشاورزی سرمایه جدی نظام و حاکمیت در جهت اعتلا و توسعه بخش کشاورزی‌، است و به این دلیل تقویت سرمایه بانک کشاورزی مورد توجه و تاکید قرار دارد و در پی تصویب تبصره 35 قانون بودجه و افزایش سرمایه این بانک در سال 1395، روند افزایش سرمایه این بانک در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و تقریباً سرمایه این بانک، 3700 تا 3800 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
سایر اخبار این روزنامه
مرحله دوم بخشودگی سود و جرایم تسهیلات بزودی ابلاغ می‌شود موگرینی: آمریکا نمی‌تواند به تنهایی برجام را کنار بگذارد وزیر کشور: اقدام یک نامزد انتخاباتی در ایجاد سامانه جمع آوری اطلاعات غیرقانونی است مخالفت جهاد اسلامی با ایجاد دولت فلسطین در مرزهای 1967 ابهامات توافق آستانه دفاع رئیس مجلس از توافق هسته‌ای و عملکرد وزارت نفت وزیر بهداشت: با وجود اقدامات گسترده دولت در همه حوزه‌ها به ما می‌گویند دولت اشرافی که اوج بی‌حیایی است توافقنامه مناطق کاهش تنش در سوریه اجرایی شد واکنش دستگاه‌های اجرایی به اتهامات بعضی از نامزدهای ریاست جمهوری واعظی: برخی برای تخریب دولت از هیچ بداخلاقی ابا ندارند واعظی: برخی برای تخریب دولت از هیچ بداخلاقی ابا ندارند درخواست وزیر آموزش و پرورش از رئیس صدا و سیما برای اعطای فرصت جهت پاسخگویی به اتهامات یکی از نامزدها پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی حادثه معدن آزاد شهر تجدید میثاق دو هزار سرباز با آرمان‌های امام خمینی (ره) جنجال «ایمیل‌های» حک شده «مکرون» ساعاتی قبل از انتخابات فرانسه