جنایات جنگی غرب علیه دنیای اسلام

رسانه‌های انگلیس با انتشار گزارشی از نتیجه بررسی کارآگاهان درباره عملکرد ارتش و دولت انگلیس در افغانستان و عراق اعلام کرده‌اند که 11 کارآگاه انگلیسی به این جمع‌بندی مشترک رسیده‌اند که نیروهای صلح این کشور مرتکب جنایات جنگی شده‌اند ولی دولت و ارتش هنوز هم تلاش می‌کنند بر آن سرپوش بگذارند. وزارت دفاع انگلیس بلافاصله همین گزارش رسانه‌ها را تکذیب کرده و مدعی است نظامیان انگلیس هیچگونه جنایت جنگی مرتکب نشده‌اند.
ساندی‌تایمز یادآور می‌شود که مطلقاً هیچگونه تعقیب قضائی و محاکمه نظامیان متهم به ارتکاب جنایت جنگی صورت نگرفته و دولت لندن راساً «پایان تحقیقات» را اعلام و پرونده‌های پرتعداد را «مختومه» کرده است. دولت و مشخصاً وزارت دفاع انگلیس مانع تحقیق و مواجهه کارآگاهان با متهمان شده و هرگونه شکنجه و کشتار غیرنظامیان افغانی و عراقی را تکذیب می‌کنند. ارتش و دولت انگلیس در طول دوره اشغال عراق بارها از طریق «پست دیپلماتیک» صدها جلیقه انفجاری مخصوص عملیات انتحاری را وارد عراق کرده‌اند و متهم به صدها فقره شکنجه و کشتار غیرنظامیان، بدون وجود هیچگونه توجیه منطقی هستند. نیروهای ویژه انگلیسی با حمله به زندان بصره به کمک تانک‌ها و زره‌پوش‌ها توانستند برخی عوامل انگلیسی عملیات تروریستی در عراق را از زندان خارج کنند. بعلاوه پرونده‌های فراوانی از قتل و جنایت جنگی علیه اتباع عراقی توسط دولت عراق به مقامات انگلیسی تحویل شده که بدون هیچگونه بررسی و تحقیقی بایگانی شده است.
پرونده جنایات جنگی نظامیان آمریکائی در عراق و افغانستان به‌مراتب قطورتر است. برخی نظامیان اعتراف کرده‌اند که صرفاً بخاطر شرط‌بندی و تفریح به سوی عابرین غیرنظامی با سلاح سبک و سنگین شلیک کرده‌اند و بعضاً خشم خود از پیچیدگی اوضاع را با شلیک به رهگذران بیچاره فرو نشانده‌اند. هفته گذشته ترامپ، دو جنایتکار جنگی در سوریه را مورد عفو قرار داد. اکثر متهمین علیرغم ارتکاب انواع جنایات جنگی در دادگاه‌های نظامی تبرئه شده و با لبخند معنی‌داری از دادگاه‌ها خارج شده‌اند.
متاسفانه جنایات جنگی غرب علیه دنیای اسلام به همین موارد اخیر محدود نشده بلکه سابقه‌ای بیش از یکصد سال دارد. نظامیان اشغالگر انگلیسی در فلسطین و عراق مرتکب جنایاتی شده‌اند که تاریخ با شرمساری از آنها یاد می‌کند. توسل به جنایات تروریستی همواره یکی از سیاست‌های رایج اشغالگران بوده است. علاوه بر آن پس از «وعده بالفور» صهیونیست‌ها با تشکیل طیف وسیعی از گروه‌های تروریستی ازجمله «ایرگون» و «هاگانا» به قتل‌عام و نسل‌کشی سازمان‌یافته مردم مظلوم فلسطین پرداختند که با تشکیل رژیم صهیونیستی ابعاد تازه‌ای به خود گرفت و با فجایع دیر یاسین در فلسطین و فاجعه «قانا» و قتل‌عام صبرا و شتیلا در لبنان روی تاریخ را سیاه کردند. نتانیاهو و سایر مقامات سابق ولاحق رژیم صهیونیستی، اسرائیل را برج و باروی غرب در قلب منطقه نفت‌خیز جهان اسلام معرفی کرده و گفتند اسرائیل به نمایندگی و با پشتوانه غرب علیه مسلمانان می‌جنگد. علاوه بر این بوش کوچک و ترامپ از عملیات نظامی آمریکا و سایر ارتش‌های ناتو در خاورمیانه و دنیای اسلام به‌عنوان «جنگ‌های صلیبی جدید» یاد کرده و می‌کنند.


جنایات جنگی غرب صرفاً محدود به افغانستان و عراق نبوده بلکه طی سالیان متمادی در عراق، سوریه، لبنان، لیبی، یمن، سودان و... در ابعاد حیرت‌انگیزی استمرار یافته است. غرب از یکطرف با تشکیل و تجهیز گروه‌های تروریستی، بذر تروریسم را در دنیای اسلام پاشیده و ازسوی دیگر به دروغ با شعار فریبکارانه مبارزه با تروریسم به تامین اهداف ناپاک خود پرداخته است.
نقش محرز انگلیس، فرانسه و آمریکا در فجایع سوریه، لیبی و یمن به قدری تکان‌دهنده است که بعضاً همین کشورها برای فرار از مسئولیت و بازخواست، اقدامات خود را از طریق پیمانکاران به‌اصطلاح امنیتی ازجمله «بلک‌واتر» و دیگران پیگیری می‌کنند. حضور پرتعداد مستشاران نظامی آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل در اتاق جنگ علیه یمن و سیل ارسال اسلحه برای ائتلاف طوفان قاطعیت، به یک شرمساری بزرگ تبدیل شده که سران همین کشورها هم از اینهمه جنایت جنگی و شرارت اعلام برائت می‌کنند.
شرارت‌های غرب علیه جهان سوم حتی به مسلمانان محدود نشده و قتل‌عام توتسی‌ها و هوتوها در رواندآ با ارقام وحشتناکی در حد 800 هزار نفر توسط فرانسه با هدف تبدیل تدریجی آفریقا به «سرزمین بدون جمعیت!» به یک فاجعه تبدیل شد که گزارش رسمی سازمان‌ ملل با لابی‌گری فرانسه مسکوت ماند و هرگز منتشر نشد. علاوه بر این تجزیه سودان و تشکیل سودان جنوبی به‌عنوان یک کشور مسیحی در قلب آفریقا هم با انواع فجایع انسانی و نسل‌کشی برنامه‌ریزی شده علیه مسلمانان آفریقا همراه بوده است.
نکته شرم‌آور آنکه بسیاری از این فجایع و جنایات جنگی با همراهی، چراغ سبز و حتی تشویق برخی رژیم‌های ارتجاعی منطقه صورت می‌گیرد. ازجمله کشتار فلسطینی‌ها در سرکوب راهپیمائی بازگشت و حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه، سوریه و لبنان با استقبال و حمایت وقیحانه برخی رژیم‌های فاسد منطقه مواجه شده که حتی با تعجب صهیونیست‌ها و سایر جنایتکاران جنگی در حق ملت‌های مسلمان همراه بوده است.
درک این مهم که فجایع ضدانسانی و جنایات جنگی غرب علیه دنیای اسلام ناشی از قدرت آنها نیست بلکه ضعف و تردید ما مسلمانان و خیانت بعضی از رژیم‌های فاسد زمینه‌ساز آن بوده، نشان می‌دهد که می‌توان به این فجایع تکان‌دهنده پایان داد، بشرط آنکه از دنیای اسلام، صدائی واحد و موضعی مشترک منعکس شود.
سایر اخبار این روزنامه