ربیعی: استیضاح وزیران را به صلاح نمی‌دانیم

سخنگوی دولت با بیان اینکه استیضاح حق مجلس است و کسی در این مورد تردید ندارد، گفت: در شرایط کنونی دولت استیضاح وزیران بویژه استیضاح وزیر آموزش و پرورش که حدود سه ماه است به این سمت منصوب شده است و وزیر نفت که بخش اعظم از تولید و فروش نفت را برعهده دارد به مصلحت نمی‌داند. علی ربیعی با اشاره به اینکه شاید در هیچ دوره تاریخی مثل این دوره نیازمند انسجام، فهم و درک مشترک از مسائل نیستیم و این انسجام باید میان آحاد مختلف مردم، دولت و مردم و افرادی که در ساختار سیاسی هستند شکل بگیرد و امیدواریم در یک خرد جمعی مجلس تصمیم بگیرد تا در کنار هم به آلام جامعه بپردازیم و بتوانیم مسیر حرکت رو به جلو را دنبال کنیم.
به گزارش ایرنا،  سخنگوی دولت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت وزیران همچنین  برخی اعداد و ارقامی که درخصوص میزان بنزین مصرفی و صرفه‌جویی ناشی از اجرای مدیریت مصرف سوخت و نیز درآمدهای حاصل از آن مطرح می‌شود را عاری از صحت ارزیابی کرد و با اشاره به توزیع یارانه در استان‌های مختلف کشور، افزود: در استان سیستان و بلوچستان 82.1  درصد خانوارها یارانه گرفتند. خراسان شمالی 79.2،  خراسان جنوبی 78.4 ، گلستان ۷۸ و لرستان 77.7 درصد خانوارها یارانه دریافت کردند. او در این باره افزود: استان تهران 57.2  درصد خانوارها یارانه دریافت کردند که به طور طبیعی کمتر از نیمی از تهرانی‌ها در این طرح قرار نگرفتند. بنابراین، این احساس بخصوص در تهرانی‌ها به وجود نیامد ولی همان گونه که روز اول هم اعلام شد تفاوتش با روش‌های قبل به دلیل برقراری عدالت بود.
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری در ادامه با اعلام اینکه هنوز درباره خسارت‌های مادی و انسانی در اثر ناآرامی‌های اخیر در کشور جمع‌بندی در اختیار دولت قرار نگرفته، گفت: گذشته از عدد و رقم و خسارت که مسأله مهم و جبران پذیری هست، لطمات انسانی جانسوزی در این حادثه و ناآرامی‌ها رخ داد. همه ایرانیان فرزندان ما هستند متأسفانه در ناآرامی‌های اخیر شماری از آنان قربانی شدند. وی یادآورشد: در هیاهوی حوادث تلخ عده‌ای حرفه‌ای در این زمینه عمل کردند و اقداماتی انجام دادند و در این میان متأسفانه عده‌ای از هموطنان ما هم  صدمه دیدند که به نوبه خودم به خانواده‌هایشان تسلیت می‌گویم. سخنگوی دولت با بیان اینکه همه ما یک جامعه هستیم، گفت: در این مدت شاهد تلاش‌های زیادی برای دشمن انگاری بودیم. ادبیاتی که برخی رسانه‌ها استفاده کردند و دشمن دشمن کردند نوعی حرف زدند گویی که به خودروهای دشمن حمله شد یا از این سمت. در حالی که همه ایرانی هستیم و دشمن نداریم و همه در کنار هم هستیم.
سخنگوی دولت درباره موضع ایران نسبت به دخالت امریکا در اغتشاشات اخیر و حمایت این کشور، گفت: این کاملا مشخص است که دولت فعلی ایالات متحده امریکا خود مسبب برخی اتفاقات است. آنها رسماً اعلام کردند سیاست درد را در ایران دنبال خواهیم کرد امروز هم رسماً اعلام می‌کنند داریم نتیجه می‌گیریم و نتیجه گرفتیم .


ربیعی افزود: البته این مهم نیست. ما و مردم خودمان در داخل به این ادراک رسیدیم و باید آن را بیشتر در خودمان تعمیق کنیم که اگر خطایی داریم در درون خود باید جبران کنیم و اگر اشتباهاتی داریم باید بپذیریم و درصدد جبران آن بربیاییم. هیچ کسی بخصوص امریکایی‌ها برای هیچ ملتی بخصوص برای ما ایرانی‌ها دل نمی‌سوزانند و آنان به دنبال کوچک کردن ایران هستند.