مخالفت مردم افغانستان با سفر توهین‌آمیز ترامپ به این کشور

رئیس جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه در سفری غیرمنتظره و بدون هماهنگی وارد افغانستان شد.
به گزارش واشنگتن پست، دونالد ترامپ در اولین سفر خود بعد از ورود به کاخ سفید در سال 95 به افغانستان سفر کرد تا از نیروهای آمریکا در این کشور دیدن کند. ترامپ در سفر غیرمنتظره خود به افغانستان، به پایگاه هوایی بگرام آمریکا در نزدیکی استان پروان رفت و روز شکرگذاری را به سربازان آمریکایی مستقر در طولانی‌ترین جنگ آمریکا تبریک گفت.
رئیس جمهوری آمریکا در سفر به افغانستان از آغاز مجدد مذاکرات صلح با افغانستان بعد از سه ماه تعلیق سخن گفت و در دیدار با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان گفت: طالبان خواهان معامله است و ما با آنها ملاقات می‌کنیم.
ترامپ تاکید کرد ما می‌خواهیم تا پیروزی کامل در افغانستان در این کشور بمانیم.


انتقاد از شیوه سفر ترامپ به افغانستان
یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از "حضور مالکانه" رئیس جمهوری آمریکا در این کشور بشدت انتقاد و آن را توهین آمیز توصیف کرد.«عبدالطیف پدرام» رهبر حزب کنگره ملی افغانستان و یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز جمعه در صفحه اجتماعی خود نوشت که حضور مالکانه‌ ترامپ در بگرام تحقیر مردم افغانستان بود.
این عضو سابق مجلس نمایندگان افغانستان افزوده است که ترامپ آگاهانه و از سر قصد رئیس جمهوری افغانستان را توهین کرده است.وی اضافه کرده است که وقتی برخورد ترامپ را در بگرام با رئیس جمهوری افغانستان مشاهده کردم، اعتقادم بر این مستحکم‌تر گرید که بگویم برای یک کشور در بند هیچ چیزی مهم‌تر از مبارزه برای حفظ استقلال‌اش نیست.
پدرام تصریح کرده است که باید بیش از هر چیز برای آزادی سرزمین خود مبارزه کرده و ‌دست اشغالگران را کوتاه کند.

ترامپ: مذاکرات با طالبان را از سر می‌گیریم
ترامپ در پایگاه هوایی بگرام گفت: طالبان مایل به امضای یک توافق صلح است و ما با آنها دیدار می‌کنیم. من به آنها می‌گویم باید آتش بس را بپذیرند؛ آنها پیشتر آتش بس را رد می‌کردند اما اکنون این گروه خواهان آتش‌بس است.
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی برای نظامیان امریکایی مستقر در پایگاه هوایی بگرام وعده داد که شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان کاهش یابد. او اما مشخص نکرد که چه تعداد از نیرو و چه موقع از افغانستان می‌روند.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور فرمانده کل سپاه صورت گرفت بهره برداری از 6155 طرح محرومیت زدایی در کشور هشدار مهم آیت الله سیستانی درباره تلاش آشوبگران برای ایجاد جنگ داخلی و بازگرداندن دیکتاتوری به عراق شش کشور اروپایی دیگر به اینستکس می‌پیوندند هوای تهران در وضعیت اضطرار رئیس سازمان برنامه و بودجه: کالاهای اساسی در سال 99 با ارز 4200 تومانی تامین می‌شود مخالفت مردم افغانستان با سفر توهین‌آمیز ترامپ به این کشور پس از 11 سال قطع روابط لاپاز با تل‌آویو دولت بولیوی روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را از سرمی‌گیرد باج‌خواهی ترامپ از عربستان برای گسترش ماموریت‌های پنتاگون در منطقه موسوی، عضو فراکسیون امید مجلس: استیضاح وزیر کشور بیش از 34 امضای مصمم دارد یادداشت مدیرمسئول مردم را دریابید پیام تبریک دکتر روحانی به مناسبت فرارسیدن روز ملی جمهوری اسلامی موریتانی سخنگوی وزارت خارجه روسیه: باید با ایران به‌عنوان شریکی برای همکاری رفتار کرد وزیر بهداشت اعلام کرد دولت دوازدهم رکورددار تخت‌های بیمارستانی جدید پیکر مرحوم سیف‌الله یزدانی مدیر مسئول روزنامه «عصر اقتصاد» تشییع شد هشدار مهم آیت الله سیستانی درباره تلاش آشوبگران برای ایجاد جنگ داخلی و بازگرداندن دیکتاتوری به عراق هشدار مهم آیت الله سیستانی درباره تلاش آشوبگران برای ایجاد جنگ داخلی و بازگرداندن دیکتاتوری به عراق هشدار مهم آیت الله سیستانی درباره تلاش آشوبگران برای ایجاد جنگ داخلی و بازگرداندن دیکتاتوری به عراق هشدار مهم آیت الله سیستانی درباره تلاش آشوبگران برای ایجاد جنگ داخلی و بازگرداندن دیکتاتوری به عراق هشدار مهم آیت الله سیستانی درباره تلاش آشوبگران برای ایجاد جنگ داخلی و بازگرداندن دیکتاتوری به عراق