خود‏زنی اصولگرایان؛ چالش اصلاح‏طلبان

امین جمشیدزاده - یک هفته از ثبت‏نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گذشت و کماکان اصلاح‏طلبان شاخص شناسنامه‏دار غایبان بزرگ این دوره هستند. اما تا اینجای کارزار ثبت‏نام اصولگرایان با پیشتازی خلف‏صالح‏شان پایداری و جریان تازه‏متولد‏شده نواصولگرایی جلوداری می‏کنند و در پایتخت و دیگر استان‏ها یکی پس از دیگری در فرمانداری‏ها قد علم کرده و ثبت‏نام کرده‏اند و در این بحبوحه حضور برجسته و توامان وزیران و نمایندگان ادوار حامی محمود احمدی نژاد و محمد‏باقر قالیباف از همه ‌پررنگ‏تر و نمادین‏تر بود. تاکتیک و استراتژی مشخص اصلاح‏طلبان برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم تمرکز و کلوزآپ روی‏ پایتخت و چند کلان‏شهر مهم کشور است و چهره‏های شاخص و کلیدی این جریان بیشتر در تهران کاندید شدند. در مسائل پیش آمده قبل و پس از گرانی حامل انرژی نظیر بنزین اقبال عمومی نسبت به عملکرد و رضایتمندی از برنامه‏های رئیس‏جمهوری پایین آمده است و این مسئله همچنان به سمت سیر نزولی و سینوسی میل می‏کند و اصلاح‏طلبان با تشکیل پارلمان و همچنین مجمع «سرا» که خیلی متفاوت‏تر از آنچه بود که همتایان آنها در طیف مقابل با نام«جمنا» که از اساس با چالش‏های پارادوکس و نواقص عمده همراه بود، قصد داشتند تفاوت بنیادی استراتژی و نقشه راه خود را نسبت به آنچه از رئیس‏جمهوری مطالبه می‏شد و انتظار می‏رفت برآورده شود و آن چیزی نشد که آنان در عمل و اجرا می‏خواستند و تا امروز جامه عمل به خود نپوشانده جدا و تفکیک کنند و قطعا آنها در روزهای پایانی حتما ائتلاف خواهند داشت و باید منتظر ماند و دید که پشت صحنه و در لفافه مسائل پیش رو آبستن چه رخدادها و حوادثی در روزهای آتی خواهد بود.
راهبرد نوین اصولگرایان از چند ماه پیش که چراغ خاموش جلسات شبانه و مکرر گعده ای خویش را آغاز کرده‏اند عبور از چهره‏های سنتی و آزموده شده خود نظیر علی لاریجانی و محمدجواد باهنر است و رونمایی از چهره‏های تازه خود در جبهه پایداری و نواصولگرایی به سرلیستی شهردار سابق پایتخت محمد‏باقر قالیباف هستند که با دعوت از جوانان به میدان و گوی رقابت و مارتن انتخابات بهارستان در دوم اسفندماه۹۸ پا گذاشته است.
* فعال سیاسی اصلاح‏طلب
سایر اخبار این روزنامه
سرمربی استقلال با صدور بیانیه‌ای به همکاری خود با این باشگاه خاتمه داد وداع تلخ «استراماچونی» با آبی‌ها ژوبین صفاری زوال اندوهناک مدیریت ابعاد مختلف حضور 14 هزار نفری در ثبت‌نام انتخابات مجلس بررسی شد شوق خدمت یا حرص قدرت؟ ایجاد شبکه ملی اطلاعات در ایران چه تبعاتی در جامعه خواهد داشت؟ التهاب در انتظار روزهای بدون اینترنت! کره‌شمالی از یک آزمایش موشکی منحصر‌به‌فرد خبر داد مسیر ناهموار صلح در شبه جزیره کره آیا سروش صحت کارگردان موفق روزهای آینده خواهد بود؟ پایان فوق‌لیسانسه‌های جذاب استقبال آمریکا از سفر احتمالی روحانی به ژاپن اما و اگرهای سند مالی دولت در سال بعد بررسی شد بودجه ماراتنی 99 حفظ برجام یک مسئولیت جمعی است از سوی رئیس دیوان عدالت اداری تشریح شد‌ آخرین وضعیت مصوبه «تعیین محل تجمعات» خود‏زنی اصولگرایان؛ چالش اصلاح‏طلبان توسط معاون اول رئیس‏جمهوری مصوبه نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد حکومت چیست؟ کورش الماسی