حق‏شناس: اعتمادملی به دنبال تشویق جامعه برای حضور در انتخابات است

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه براندازان و تمامیت‌خواهان مانند دو لبه قیچی اصل مشارکت حداکثری در انتخابات را نشانه گرفته‏اند، گفت: حزب اعتمادملی تلاش می‌کند که مردم را متوجه خطرات یاس و ناامیدی از نهادهای انتخاباتی کند.
محمدجواد حق‏شناس در گفت‏وگو با ایسنا با اشاره به اینکه حزب اعتمادملی در تلاش است تا با فضای یاس و ناامیدی از انتخابات مقابله کرده و خطرات ناشی از نادیده گرفتن انتخابات را به مردم ‌گوشزد کند، اظهار کرد: ضدانقلاب و براندازان چهل سال است که رویکرد تحریم انتخابات را دنبال کرده و اعتقاد دارند که مشارکت حداکثری به نظام مشروعیت می‏دهد. از سویی جریانی در داخل کشور اصالتی برای انتخابات و جمهوریت نظام قائل نیست و اعتقادی به رای مردم ندارد. البته وقتی جامعه حضور حداکثری در انتخابت دارد، این جریان با اقبال مردم مواجه نمی‌شود و به همین دلیل هم آنها با مشارکت حداکثری مخالفت دارند.
وی ادامه داد: این جریان تمامیت‌خواه رای همسو با خود را متبرک و رای مخالف خود را غیرمتبرک می‏داند و تلاش می‏کند اقلیتی همسو با خود در انتخابات مشارکت کند. در حال حاضر شاهد «روی هم افتادگی» نگاه براندازان و تمامیت‌خواه در رابطه با انتخابات هستیم و این دو جریان مانند دو لبه قیچی عمل می‏کنند تا مشارکت حداکثری در انتخابات شکل نگیرد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: از سویی هم با ناکارآمدی نهادهای انتخابی به دلیل عوامل درونی خود آنها و موانع سایر نهادها مواجه هستیم. همه این عوامل جامعه را برای حضور در انتخابات دلسرد کرده است و در این شرایط، اعتمادملی تلاش می‌کند که با جامعه گفت‏وگو کرده و مردم را متوجه خطرات یاس و ناامیدی از نهادهای انتخاباتی کند. ما همچنین باید با نهادهایی مثل شورای نگهبان و صداوسیما گفت‏وگو کنیم تا مردم را پیش از این ناامید نکنند.
این عضو شورای مرکزی اعتماد‏ملی با اشاره به دستور دبیرکل حزب مبنی بر مشارکت فعال در انتخابات گفت: نهادهایی که در انتخابات تاثیرگذار هستند باید بدانند کاهش آرای اصلاح‌طلبان به معنای افزایش سبد رای اصولگرایان نیست؛ بنابراین همه باید تلاش کنیم تا گفت‏وگوهای صریح شفافی با مردم داشته باشیم و جامعه را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم. حزب اعتماد‏ملی در همین راستا اعضای شورای مرکزی خود را به استان‌ها فرستاد تا با مردم وارد گفت‏وگو شوند. همچنین از اعضای خود که آماده حضور در انتخابات نبودند دعوت کرد تا در انتخابات ثبت‌نام کنند.
سایر اخبار این روزنامه
پکن و واشنگتن تعرفه‌ برخی از کالاهای وارداتی را به طور همزمان لغو کردند آتش‌بس تجاری میان چین و آمریکا علیرضا صدقی آلودگی هوا و سیاست آلوده ادامه نگرانی‌ها درباره رسانه‌های مکتوب آخرین بار کی روزنامه دست گرفتی؟ فعالان سیاسی اصولگرا و اصلاح‏طلب بررسی کردند خوب، بد، زشت ایده استعفای حسن روحانی بودجه نهادهای خاص کاهش یافته است ؟ مصیبتی بالاتر از جدول شماره ۱۷ ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفت؟ ما و کره‏شمالی! بیش از 10 روز است که کوت عبدالله با مشکل ورود فاضلاب به خانه‌ها دست و پنجه نرم می‌کند صدور حکم دبیرکلی مجمع تقریب مذاهب اسلامی از سوی رهبر انقلاب حرکت آغاز شده در تقریب مذاهب اسلامی را نوسازی کنید ظریف در اجلاس دوحه فروم: آیا امنیت در منطقه قابل خریداری است؟ حق‏شناس: اعتمادملی به دنبال تشویق جامعه برای حضور در انتخابات است لاریجانی: کشورهای آسیایی امنیت پایدار منطقه را در گرو همکاری با ایران می‌دانند اینترنت ملی، از رویا تا واقعیت