ثبت رکورد تولید 450 هزار بشکه‌ای در غرب کارون

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: هدف اصلی در غرب کارون، رسیدن به تولید بالای یک میلیون بشکه در روز است و با وجود محدودیت‌های تحریم توانسته‌ایم به رکورد تولید 450 هزار بشکه در روز برسیم.
جهانگیر پورهنگ در یک نشست خبری که در یازدهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت اهواز برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تحریم‌ها موجب کند شدن توسعه در غرب کارون نشده است، گفت: بدون شک وجود تحریم‌ها محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد کرده است اما این موجب نمی‌شود که کار در غرب کارون متوقف شود. وی ادامه داد: با وجود فشارها، همچنان تلاش داریم که قطعات وارداتی را بدون مشکل به پروژه‌ها برسانیم و تاکنون این کار انجام شده است و امیدواریم که بعد از این هم انجام شود. پورهنگ همچنین به برنامه این شرکت در جمع‌آوری گازهای همراه منطقه غرب کارون اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌های مهم تعریف شده در این رابطه مربوط به طرح NGL3200 است که با اتمام آن میزان گازسوزی در منطقه غرب کارون به صفر می‌رسد. وی در ادامه از انعقاد قراردادی با هدف جمع‌آوری 50 میلیون فوت مکعب گاز همراه با یک شرکت ایرانی خبر داد و گفت: با اجرای این قرارداد، بخش قابل توجهی از گازهای همراه نفت جمع‌آوری می‌شود. پورهنگ همچنین از افزایش 250 هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت منطقه غرب کارون در 6 سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان افزایش توان تولید از میدان‌های مشترک یادآوران، یاران جنوبی و آزادگان شمالی و جنوبی حاصل شده است. وی دستیابی به رکورد تولید 450 هزار بشکه نفت در روز از سوی این شرکت را یادآور شد و افزود: افزایش تولید از میدان‌های مشترک، اولویت اول شرکت نفت و گاز اروندان است. مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه ضمن تاکید بر اینکه کارخانه‌های تولیدی در حیطه فعالیت این شرکت نسبتا جوان هستند، گفت: قطعات صنعتی زیادی در نوبت بومی‌سازی قرار دارند. وی افزود: ساخت بیشتر این قطعات بسیار پیچیده بوده و عمدتا به روش مهندسی معکوس انجام می‌شود.
وی از بومی‌سازی تعداد قابل توجهی از تجهیزات صنعت نفت شامل الکتروموتورها، قطعات پمپ و... خبر داد. پورهنگ در ادامه با اشاره به روند تحویل طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های غرب کارون از شرکت متن به شرکت اروندان گفت: در ادامه واگذاری بخش‌هایی از طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی، تلمبه‌خانه‌های غرب کارون نیز تا اواسط دی ماه تحویل شرکت نفت و گاز اروندان خواهد شد.
وی از تکمیل و واگذاری ایستگاه‌های برق و شبکه خطوط برق از سوی شرکت متن خبر داد و گفت: در ادامه واگذاری میدان آزادگان جنوبی، پیش‌بینی می‌شود تا حفاری دیگر چاه‌های توسعه‌ای این میدان تا شهریور 99 به پایان رسیده و به شرکت اروندان واگذار شود. مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اعلام اینکه این شرکت در زمینه انجام مسئولیت‌های اجتماعی پیش‌ قدم است، گفت: در حال حاضر بیش از 200 پروژه از سوی مدیریت عمران توسعه نفت در مناطق شادگان و دشت آزادگان در حال انجام است. وی ادامه داد: ساخت ورزشگاه 15 هزار نفری خرمشهر، سالن‌های ورزشی و درمانگاه در دارخوین، بیمارستان بزرگ شهر سوسنگرد و بازسازی حدود 70 مدرسه آسیب‌ دیده در حوادث سیل امسال از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص است.
وی تاکید کرد: در چند روز گذشته همچنین کلنگ‌زنی 2 مدرسه استثنایی در خرمشهر با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان انجام شده است.