بهره‌برداری از ۳۳۰هزار میلیارد ریال پروژه آب و برق تا پایان سال

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، رضا اردکانیان دیروز در حاشیه افتتاح طرح آبرسانی به شهر ششتمد با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال اظهار داشت: پویش «هر هفته الف. ب. ایران» از مهر ماه آغاز شده و تا پایان سال ۲۲۷ پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تا امروز که در هفته دهم این طرح در استان خراسان رضوی هستیم، ۸۶ پروژه با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است و این مسیر تا پایان سال ادامه دارد.
اردکانیان ادامه داد: امیدواریم با نزول رحمت الهی و بارش‌ها حداکثر بهره از این نعمت هم در حوزه مصرف و هم جمع‌آوری فاضلاب و استفاده مجدد از آن ببریم.
وی با بیان اینکه «از سایر منابع زیست‌محیطی درخواست مصرف صحیح را داریم تا با این الگوی مناسب و اخلاق خوب زندگی را در همه جای کشور پایدار و توأم با آرامش کنیم»، ابراز کرد: امسال تاکنون بیش از ۲۰ درصد از متوسط بلندمدت بارش بیشتر داشته‌ایم، اما بارش‌ها نسبت به سال گذشته ۴ درصد کمتر شده است.
اردکانیان تصریح کرد: در استان خراسان رضوی ۳۰ درصد بارندگی‌ها بیشتر از متوسط بلندمدت بوده، اما از سال گذشته مقداری کمتر بوده است. با توجه به گنجایش خوب سد‌ها و مدیریت خوب امیدواریم امسال حداکثر بهره‌برداری را از نزولات و بارش‌ها ببریم.