تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول برای خدمت رسانی مطلوب اربعین

وزیر ارتباطات در مراسمی از همراه اول بابت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و برقراری ارتباط ایمن و پایدار جهت خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین تقدیر کرد.
همراه اول،ضمن کاهش تعرفه تماس رومینگ بین الملل شامل «مکالمه»، «پیامک» و «اینترنت همراه» برای مشترکان خود در عراق که در ایام اربعین حضور داشتند، در خدمتی دیگر به مشترکانی که در بازه زمانی 16 تا 30 مهر به کشور عراق مسافرت کرده بودند، بسته‌های دو روزه اینترنت همراه 20 مگابایتی هدیه داده بود.
همچنین جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به مشترکان همراه اولی، چهار بسته اینترنت مقرون به صرفه نیز تدارک دیده شد که این بسته‌های متنوع یک روزه و هفت روزه با حجم 100 مگابایت تا یک گیگابایت در ایام اربعین ارائه می‌شد.
در کنار تمامی این سرویس‌های ویژه برای زائران ایام اربعین، اپراتور اول ظرفیت شبکه نسل دو، سه و چهار خود را برای مکالمه و اینترنت، در پایانه‌های مرزی افزایش و ظرفیت سایت‌های BTS خود را نسبت به اربعین سال گذشته ارتقا داد که سرویس وای فای رایگان نیز براساس این ظرفیت ارتقا یافته، ارائه شد.


ارائه سرویس رایگان «اعلام وضعیت»، بدون نیاز به اینترنت از طریق شماره گیری «ستاره 7272 مربع» از جمله دیگر خدمات جذاب از منظر مشترکان بود که امسال برای نخستین بار در اختیار زائران قرار گرفت تا بتوانند وضعیت خود را در سیستم ثبت کرده و دیگر زائران و آشنایان بتوانند از وضعیت شان در هر لحظه مطلع شوند.
در اربعین امسال بیش از 2.7 میلیون مشترک از خدمات رومینگ همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور ارتباطی ایران استفاده کردند که این تعداد نسبت به سال گذشته حدود 60 درصد افزایش نشان می‌دهد.