سلام ایران

هر روز با شما در اینجا خواهیم بود، صدای شما، حرف شما و پیشنهاد شما را می شنویم و می خوانیم و بازگو می کنیم.
با ما همراه باشید، بگویید و بنویسید
تلفن: 88769075 - 021  پیامک: 3000451213



جوابــیه

جوابیه وزارت نیرو به درج مطلبی در روزنامه ایران با عنوان «کیفیت بد آب شرب سنندج»
این مشکل تنها مختص شهر سنندج نیست. در هرجایی که از آب سد استفاده می‌شود، امکان تغییر طعم و بوی آب وجود دارد و این موضوع برای بهداشت آب هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نمی‌کند.موضوع تغییر بوی آب به این دلیل است که در زمان ورود مواد مغذی به دریاچه سد، این مواد ایجاد جلبک کرده و می‌تواند مشکلاتی را به‌لحاظ طعم و بو ایجاد کند. این جلبک‌ها در سیستم تصفیه، از آب گرفته شده، اما برخی از این جلبک‌ها موادی ترشح می‌کنند که بویی شبیه به بوی خاک می‌دهد. بر این اساس برنامه‌ریزی‌ها باید بر این مبنا باشد که ورود مواد مغذی به دریاچه سد کمتر شود.مواد جلبکی به‌لحاظ سلامت مشکلی برای شهروندان ایجاد نمی‌کند. با این حال پذیرش طعم و بوی آن برای مصرف‌کننده ساده نیست.در مجتمع تصفیه‌خانه آب سنندج تدابیری برای مقابله بیشتر با چنین شرایطی اندیشیده شده که از آن جمله می‌توان سیستم اوزون زنی و مواد منعقد‌کننده قوی و در نهایت سیستم تصفیه پیشرفته‌تر را نام برد که تا حد زیادی موفق بوده است.
روابط‌عمومی آب و فاضلاب

نظــــــــر مـــــردم

تأخیر در اعلام هزینه تماس با خارج از کشور تلفن ثابت. یک شهروند: اوایل سال 97 به دلیل جابه جایی مستأجر، استعلام از بدهی تلفن ثابت گرفتم که مخابرات اعلام کرد که قبض تلفن ثابت صفر می‌باشد. بعد از مدتی با قبض تلفن 000/300/2 تومانی مواجه شدم. با پیگیری‌های زیاد مشخص شد این مبلغ به دلیل نقص در سیستم مخابرات رخ داده است و دلیل بدهی تلفن خارج از کشور بوده است. اگر اقدام به قطع تلفن مستأجرم نمی‌کردم، میلیون‌ها تومان بدهی برای اینجانب ثبت می‌شد. جای تعجب است که چرا مخابرات با افزایش مبلغ بدهی اقدام به قطع تلفن نکرده است. این مشکل صرفاً مربوط به اینجانب نبوده و مشترکین بسیاری با این مشکل مواجه بوده‌اند. از مسئولین مخابرات خواهشمندیم دراین خصوص چاره‌اندیشی مناسبی انجام دهند تا مشترکین با بدهی‌های کلان مواجه نشوند.
انتقال درخت خشک شده منزل مسکونی/ خانم محمدی: به‌دنبال بارش شدید باران در مهرماه سال‌جاری درخت حیاط منزل ما شکست و از آن تاریخ بیش از 3 ماه می‌گذرد. در زمان حادثه آتش‌نشانی گزارشی در این زمینه تهیه کرد که این گزارش موجود است. بارها با ناحیه 3 شهرداری منطقه 4 مکاتبه جهت انتقال درخت داشته‌ایم اما هر نوبت به نوعی بهانه می‌آورند که باید پول بپردازید ولی فاکتوری در قبال پرداخت پول ارائه نمی‌کنند. این در حالی است که انجام این نوع خدمات می‌بایست رایگان باشد. از مسئولان محترم شهرداری درخواست رسیدگی به این موضوع را داریم.
کارت ملی هوشمند/ آقای حسینی: سال گذشته جهت کارت ملی هوشمند اقدام کرده‌ایم اما تاکنون کارت تحویل ما نشده است. جهت بسیاری از کارها که مراجعه می‌کنیم رسید کارت ملی را می‌بایست ارائه دهیم. از مسئولان درخواست داریم در این خصوص رسیدگی لازم را انجام دهند یا به طور شفاف علت تحویل ندادن کارت ملی را توضیح دهند.
عدم پرداخت مابقی پول خرید بلیت مترو/ محمد رضا باقری: در ایستگاه مترو زمزم هر روز شاهد دعوا و درگیری بین مردم و باجه دار بلیت فروشی مترو هستیم که به جهت عدم بازگرداندن مابقی پول خرید بلیت تک سفره این درگیری‌ها رخ می‌دهد. از مسئولان محترم مترو درخواست داریم به این موضوع رسیدگی کنند.