اخراج آمریکا از عراق بدون شلیک یک گلوله! پارلمان عراق رای به اخراج آمریکا داد


اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی و  ابومهدی المهندس به عنوان نفر دوم حشد الشعبی باعث شده تا درهای جهنم به روی آمریکا باز شود. انتقام سختِ وعده داده شده از سوی رهبر معظم انقلاب قطعا اتفاق خواهد افتاد. اما در عراق بدون شلیک حتی یک گلوله، آمریکا اولین شکست خود پس از این ترور را متحمل شد.  پارلمان عراق در جلسه رای‌گیری عصر دیروز، طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کرد. نمایندگان پارلمان عراق لحظاتی قبل از آغاز جلسه رای‌گیری برای تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از این کشور، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی سر دادند. این در حالی بود که جلسه دیروز پارلمان عراق به علت عدم حضور نمایندگان کُرد و برخی از فراکسیون ها یک ساعت به تعویق افتاد. در نهایت نیز فراکسیون های اهل سنت و کردها در پارلمان شرکت نکردند و این اقدام بدون حضور آنها تصویب شد. در واقع آمریکا تلاش زیادی برای به حد نصاب نرسیدن پارلمان عراق آغاز کرده بود که در نهایت ناکام ماند. اکنون باید دید که اجرای این مصوبه چگونه پیش خواهد رفت و آیا آمریکا از این مصوبه پیروی می کند یا همچنان به اشغالگری خود در عراق ادامه خواهد داد.
سخنرانی عادل عبدالمهدی
نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق در جلسه رای‌گیری پارلمان این کشور برای تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از کشورش، خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد و گفت : «منفعت عراق و آمریکا ایجاب می‌کند که نیروهای خارجی عراق را ترک کنند.» عادل عبدالمهدی تاکید کرد که حضور نیروهای آمریکایی در عراق بر مبنای مبارزه با داعش و آموزش نیروهای عراقی است. وی گفت که نوع نگاه آمریکا به عراق در رابطه با سیاست‌هایش در قبال ایران، محکوم است. نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق افزود:« آمریکا بابت هدف قرار دادن مراکز الحشد الشعبی در القائم عذرخواهی نکرد.» وی گفت: «ایران با تروریسم مبارزه و از نیروهای امنیتی عراق حمایت کرد. الحشد الشعبی بخشی از سیستم امنیتی عراق است».
تعطیلی سفارت آمریکا


در پی تصویب طرح خروج‌ تروریست‌های آمریکایی در عراق، مقتدی صدر رهبر جریان صدر نیز گفته است که این امر کافی نبوده و باید سفارت آمریکا نیز در بغداد تعطیل و توافقنامه امنیتی با آمریکا لغو شود. وی که طی نامه‌ای به پارلمان عراق این درخواست را مطرح کرده همچنین خواستار ایجاد محور مقاومت جهانی شد.  از سوی دیگر، در پی جنایت اخیر واشنگتن در عراق، وزارت خارجه این کشور از آمریکا به شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل شکایت کرد. همچنین ائتلاف آمریکایی اعلام کرده تا اطلاع بعدی و تا زمان کاهش تهدیدات، فعالیت‌های خود را به مراقبت از نیروها و مواضع خود محدود کرده و آموزش نیروهای عراقی و دیگر فعالیت‌هایش در عراق را تعلیق می‌کند.